Iranian Agriculture News Agency

در راستای مبارزه با گرسنگی و توسعه کشاوررزی پایدار

همکاری سازمان داوطلبان ملل متحد و فائو تقویت می شود

روابط بین سازمان فائو و سازمان داوطلبان ملل متحد (1)، برای ایجاد فرصت ها به منظور مبارزه با گرسنگی و فقر روستایی و استفاده از افراد جوان و تخصص ومهارت های کارشناسان تقویت می شود.

همکاری سازمان داوطلبان ملل متحد و فائو تقویت می شود

روابط بین سازمان فائو و سازمان داوطلبان ملل متحد (1)، برای ایجاد فرصت ها به منظور مبارزه با گرسنگی و فقر روستایی و استفاده از افراد جوان و تخصص ومهارت های کارشناسان تقویت می شود.

به گزارش ایانا از سایت فائو، دانیل گوستافسون، FAO معاون مدیر کل و اولیویر آدام ، هماهنگ کننده اجرایی UNV ، 16 ژوئن 2017، یادداشت تفاهمی را با هدف افزایش همکاری و اقدام موثر و سریع تر امضا کردند.

گفتنی است UNV از حدود 6 هزار و 600 داوطلب در بیش از 150 کشور استفاده می کند که در راستای همکاری با سازمان های ملل متحد و عملیات حفظ صلح در بیش از 120 کشور جهان کار می کنند. فائو در حال حاضر دارای 17 سازمان داوطلبانه UNV در چاد، هندوراس، مغولستان، ویتنام و در سایر مراکز عملیاتی است.


گوستافسون گفت: "بهره برداری از روح و ماهیت داوطلبانه فراگیر در مبارزه علیه گرسنگی و فقر در مناطق روستایی بسیار حیاتی است، تلاش های فائو برای حمایت از کشورها در پرورش انعطاف پذیری و پایداری تا حد زیادی از کمک های و مهارت های سازمان داوطلبان ملل متحد بهره برده است."

آدام گفت: " من از این فرصت برای گسترش همکاری مان خشنود هستم. تعمیق روابط بین UNV وفائو تاثیر ات مثبتی در پی خواهد داشت . UNV دارای سابقه قوی در کاهش فقر، تغییرات آب و هوا و ایجاد انعطاف پذیری است که می تواند مکمل تلاش های فائو باشد. UNV دارای تخصص هایی است که در راستای اهداف توسعه پایدار و پنج هدف استراتژیک فائو (2)به کار می رود. "

این درحالی است که در حوزه های فنی مانند کشاورزی، شیلات، جنگلداری، منابع طبیعی از تخصص های UNV استفاده می شود. همچنین این سارمان با فائو در حال کار روی پروژه های مختلف از ترمیم خاک گرفته تا تغذیه و تعامل با جوانان است.

سازمان داوطلبان ملل متحد ( UN Volunteers ) ، فعالیت های مختلف با اهداف مشترک

فیروجی احمد، منتخب سازمان داوطلب ملل متحد و فائو در سودان، برای بررسی دقیق منطقه و برای پشتیبانی یک برنامه انعطاف پذیری در نظر گرفته شده است. جایی که طی دو سال گذشته، وی از سازمان داوطلب ملل متحد در سودان به عنوان مرکز اجرای طرح زود هنگام و بحرانی فائو در سودان EWEA) (3)، کارهایی انجام داده است.

همچنین، باربورا چملووا، یک شهروند چک است که در دفتر فائو در ویتنام در زمینه چگونگی ایجاد بازارهای کشاورزی فراگیر تر فعالیت می کند.

کار کردن برای FAO به عنوان یک عضوی از سازمان داوطلبان ملل متحد به عمیق تر شدن شایستگی های فنی اش به عنوان یک کارشناس کشاورزی در مورد موضوعات مانند انطباق با تغییر آب و هوا و آمادگی در برابر سوانح و سیاست ها ی توسعه کمک کرده است.

همچنین برای Théo Martin ، کار در سازمان داوطلبان ملل متحد برای فائو در سنگال یک بخش مهم زندگی وی به شمار می رود. وی که تازه از فرانسه فارغ التحصیل شده ، در حال حاضر بر روی پروژه توسعه مدرسه کشاورزی کار می کند.

وی معتقد است، کشاورزی پاسخ بسیاری از سوالات کلیدی درباره جامعه، تغییر آب و هوا و مدل های اقتصادی است - این درحالی است که امروز، مسائل مربوط به کشاورزی نسبت به گذشته دارای اهمیت بیشتری است."

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- UN Volunteers : سازمان داوطلبان ملل متحد ، یکی از سازمان های ملل متحد است که از طریق فعالیت های داوطلبانه در سراسر جهان در راستای صلح و توسعه مشارکت می کند.

2- پنج هدف استراتژیک فائو شامل از بین بردن گرسنگی، کمبود غذا و سوءتغذیه؛ ایجاد کشاورزی، جنگلداری و شیلات سازنده تر و پایدار؛ کاهش فقر روستایی؛ فعال کردن سیستم های کشاورزی و مواد غذایی فراگیر و کارآمد ؛ افزایش انعطاف پذیری معیشت در برابر تهدید ها و بحران ها است.

3- FAO Sudan's Early Warning Early Action (EWEA)

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید