Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس:

46 پروژه به ارزش ۵۹ میلیارد تومان در فارس افتتاح می‌شود/ فارس به عنوان استان معین قطر تعیین شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از افتتاح 46 پروژه به ارزش ۵۹ میلیارد تومان در فارس خبر داد.

46 پروژه به ارزش ۵۹ میلیارد تومان در فارس افتتاح می‌شود/ فارس به عنوان استان معین قطر تعیین شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از افتتاح 46 پروژه به ارزش۵۹میلیارد تومان در فارس خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: در هفته جهاد کشاورزی امسال،۴۶پروژه که شامل 8 پروژه در زیر بخش‌های آب و خاک، 1 پروژه در ترویج، 9 پروژه در تولیدات دامی، 4 پروژه در صنایع کشاورزی، 14 پروژه در باغبانی، 2 پروژه در حفظ نباتات و 8 پروژه در امور عشایربه ارزش۵۹.۵میلیارد تومان در این استان افتتاح می‌شود که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای۲۹۱نفر اشتغال ایجاد و 534 خانوار از آن بهره‌مند می‌شوند .

محمدمهدی قاسمی با تأکید بر اولویت داشتن شیوه‌های نوین آبیاری در استان به سبب کاهش منابع آبی افزود:۷۰هزار هکتار آبیاری تحت‌ فشار برای سال جاری مصوب شده که بیش از۱۴هزار و۷۰۰هکتار آن در سال 95 اجرایی شده است و در دو ماهه نخست امسال نیز 1781 هکتار از اراضی این استان تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است .

قاسمی افزود:۲۸۴هکتار سطح گلخانه های فارس است که به دلیل کمبود منابع آب در مقایسه با سال های گذشته۲برابر شده است، همچنین در برنامه 10 ساله سطح زیرکشت گلخانه‌های فارس به 7 هزار هکتار خواهد رسید .

وی با اشاره به توسعه کشت گیاهان دارویی در 3 هزار هکتار از مستثنیات مردم و 8 هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی استان فارس، عنوان کرد: در سال زراعی جاری، کشت گیاهان دارویی 5 هزار هکتار توسعه می‌یابد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در همین رابطه تاکید کرد: فارس استان معین گیاهان دارویی با کشور آلمان است که تلاش های مختلفی در این راستا انجام شده است .

استقرار نظام نوین ترویج، برنامه‌ریزی برای برخورد و ممانعت از تغییر کاربری اراضی، حرکت به سمت کشاورزی علمی و رشد۵۰۰درصدی چاپ نشریات ترویجی از دیگر مواردی است که توسط سازمان جهادکشاورزی استان مورد اقدام قرار گرفته است.

وی همچنین در خصوص میزان تسهیلات پرداختی در سال گذشته نیز گفت:۳۳۴میلیارد تومان پرداخت شده که۱۵۴میلیارد تومان در بخش رونق تولید بوده است .

قاسمی با بیان اینکه تاکنون 370 هزار تن گندم، 2 هزار تن کلزا و 33 هزار تن جو به صورت تضمینی از کشاورزان فارس خریداری شده است، گفت: 26 درصد مطالبات گندم‌کاران، 95 درصد مطالبات خرید کلزا و 30 درصد مطالبات خرید جو تاکنون پرداخت شده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه محصولات کشاورزی فارس شامل مرغ، تخم‌مرغ، میوه و سبزی به قطر ارسال شده است، افزود: از ابتدای امسال استان فارس به عنوان استان معین قطر تعیین شده است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید