Iranian Agriculture News Agency

شرکت نیوزیلندی در زمینه صنعت زنبورداری انجام داد

سرمایه‌گذاری فناوری مقرون به صرفه نظارت بر کندوهای زنبور عسل/ زنبورداران می‌توانند از راه دور بر کندوهای زنبور عسل خود کنترل داشته باشند

Hivemind، یک توسعه دهنده نیوزیلندی در زمینه فناوری نوآورانه و مقرون به صرفه نظارت بر کندوهای زنبور عسل سرمایه گذاری کرده است.

سرمایه‌گذاری فناوری مقرون به صرفه نظارت بر کندوهای زنبور عسل/ زنبورداران می‌توانند از راه دور بر کندوهای زنبور عسل خود کنترل داشته باشند

Hivemind ، یک توسعه دهنده نیوزیلندی در زمینه فناوری نوآورانه و مقرون به صرفه نظارت بر کندو های زنبور عسل سرمایه گذاری کرده است .

به گزارش ایانا از وبسایت theabk ، Hivemind در حال راه اندازی یک ابزار نظارتی ( Hive Strength Monitor ) جدید با استفاده از وای فای ( WiFi ) برای نظارت بر کندو های زنبور عسل است که می تواند داده هایی در مورد وضعیت کندوی زنبور عسل، رطوبت کندو، تعداد زنبور عسل و دمای محیط را در اختیار زنبورداران قرار دهد. همچنین کمپینی به نام Indiegogo برای کمک به بودجه توسعه و شناساندن این ابزار به علاقه مندان، محققان و زنبورداران راه اندازی کرده است.

این درحالی است که عواملی مانند هجوم زنبور، کنه زنبور عسل به نام واروآ ، بیماری ها ، قارچ ها، درجه حرارت شدید به طور جدی روی کندو های زنبور عسل تاثیر می گذارند، و زنبورداران باید بتوانند نسبت به تغییر ات دما، رطوبت، و یا تعداد زنبور عسل، آگاهی داشته باشند.

حال با آخرین نوآوری
Hivemind ، زنبورداران می توانند از راه دور بر کندوها ی زنبور عسل خود کنترل داشته باشند به طوری که با این ابزار ایده آل می توانند اقدام پیشگیرانه انجام داده و از سلامت و امنیت زنبور های عسل و کندوهای خود اطمینان داشته باشند.

امروزه، نسخه های ماهواره ای در زمینه نظارت در مقیاس تجاری در سراسر جهان وجود دارند که اطلاعات مفید و ارزشمندی را از راه دور به ویژه برای زنبوردارانی که صدها کندو دارند فراهم می کنند.

با این حال، این ارتباطات ماهواره ای پر هزینه هستند، درحالی که Hivemind ، یک راه حل مقرون به صرفه تری را ارائه کرده که با استفاده از وای فای، اطلاعات را گزارش می کند. همچنین یک اپلیکیشن جدید برای گوشی های هوشمند ارایه کرده که به زنبورداران امکان بررسی وضعیت کندوی شان را از طریق تلفن همراه و بدون نیاز به باز کردن کندو می دهد.

این نوآوری توانست در سال گذشته به عنوان فینالیست های جایزه NZ Hi Tech و NZ Innovation awards معرفی شود.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید