Iranian Agriculture News Agency

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان شرقی خبر داد؛

روش‌های وصول حق بیمه روستاییان و عشایر متنوع می‌شود

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان شرقی گفت: روش های وصول حق بیمه روستاییان و عشایر متنوع می شود.

روش‌های وصول حق بیمه روستاییان و عشایر متنوع می‌شود

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان شرقی گفت: روش های وصول حق بیمه روستاییان و عشایر متنوع می شود .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، محمد نظری با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر متقاضیان عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به صورت اختیاری و با پرداخت 5 درصد سهم مشارکت بیمه شده از کمک 10 درصدی دولت از مستمری های بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت بهره مند می شوند .

وی با بیان اینکه اعضای صندوق هم اکنون با مراجعه به نزدیکترین شعبه بانک کشاورزی محل سکونت شان، حق بیمه خود را پرداخت می کنند، اظهار داشت: با توجه به محدودیت شعب بانکی به ویژه در مناطق روستایی و صعب العبور استان، مشکلاتی چون تأخیر در پرداخت حق بیمه سالانه منجر به قطع رابطه بیمه ای افراد و عوارض فنی ناشی از آن، تحمیل هزینه های ایاب و ذهاب و... متوجه بیمه شدگان می شود .

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان ادامه داد: صندوق برای جبران بخشی از مشکلات یاد شده، تدابیر متعددی اندیشیده که تخصیص دستگاه کارتخوان متصل به سامانه بیمه گری صندوق(سبا) برای کارگزاری های بالای 1000 بیمه شده تحت پوشش یکی از آنهاست .

وی با اشاره به اینکه کارتخوان های مذکور تا نیمه اول سال جاری تحویل کارگزاران می شود، گفت: این دستگاه ها، صرفاً قابلیت پرداخت وجوه و حق بیمه با تخصیص شناسه 20 رقمی برای هر عضو صندوق را خواهند داشت .

نظری، افزایش بانک های عامل صندوق با ایجاد زیرساخت های لازم، استفاده از دستگاه های خودپرداز بانکی و نیز پرداخت وجوه حق بیمه از طریق گوشی تلفن همراه را از سایر روش های در دست اقدام برای تنوع بخشی و تسهیل در وصول حق بیمه اجتماعی این صندوق برشمرد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید