Iranian Agriculture News Agency

سازمان غیرانتفاعی و بین‌المللی شورای نظارت دریایی اعلام کرد:

نقش برجسته صدور گواهینامه در فراهم کردن پایداری ذخایر و زیستگاه‌های دریایی

سازمان غیرانتفاعی و بین‌المللی (Marine Stewardship Council (MSC، گزارشی درباره تجزیه و تحلیل تأثیر صدور گواهینامه غذاهای دریایی پایدار در حفاظت از منابع دریایی منتشر کرده است.

نقش برجسته صدور گواهینامه در فراهم کردن پایداری ذخایر و زیستگاه‌های دریایی

سازمان غیرانتفاعی و بین‌المللی Marine Stewardship Council (MSC) (1) ، گزارشی درباره تجزیه و تحلیل تأثیر صدور گواهینامه غذاهای دریایی پایدار در حفاظت از منابع دریایی منتشر کرده است.

به گزارش ایانا از سایت وورلد فیشینگ، گزارش تأثیرات جهانی MSC 2017 ، ( MSC Global Impacts Report 2017 )، به بررسی جزئیات بیش از یک‌هزار نمونه از تغییرات مثبت ایجاد شده توسط گواهینامه‌های شیلات برای حفاظت از ذخایر ماهیان و زیستگاه‌های دریایی پرداخته است.

روپرت هاوز، مدیر اجرایی MSC گفت: "برنامه MSC ( MSC program ) ابزاری برای به رسمیت شناختن و انگیزه‌ای برای نظارت اقیانوس فراهم می‌کند. با گذشت 20 سال از زمان تأسیس MSC ، گواهینامه‌های شیلات تا امروز برای 12 درصد از صید دریایی در جهان صادر شده است.

وی افزود: "گواهی‌های ماهیگیری MSC با هدف مدیریت درست و سالم ذخایر آبزیان ایجاد شده است. همچنین در راستای حفاظت از زیستگاه‌ها و اکوسیستم‌های دریایی از طریق تعهدات برای بهبود عملکرد در نظر گرفته شده‌اند."

MSC اعلام کرد، تجزیه و تحلیل اطلاعات ذخایر از یک نمونه ماهیگیری گواهی‌شده و غیرگواهی‌شده نشان می‌دهد که ماهیگیری گواهی‌شده MSC با هدف سلامت و بازیابی ذخایر آبزیان انجام می‌شود. این در حالی است که میزان ذخایر ماهی در سال‌های بعد با ماهیگیری گواهی شده در مقایسه با ماهیگیری غیرگواهی‌شده، بیشتر است در حالی که در ماهیگیری بدون گواهی، میزان تنوع برای حفظ ذخایر ماهی کمتر است.

گزارش MSC نشان می‌دهد که 94 درصد از ماهیگیری‌ها با پیوستن به برنامه MSC به حفظ یا دریافت گواهینامه دست یافته‌اند که در مجموع بیش از یک‌هزار و 200 در طول 16 سال گذشته بوده که از این تعداد، 117 اقدام توسط 39 ماهیگیری به بهبود وضعیت، مدیریت و اطلاعات زیستگاه‌ها کمک کرده است.

همچنین در مجموع، گواهی‌های ماهیگیری MSC ، با 46 پروژه جدید تحقیقاتی به‌عنوان بخشی از تلاش‌ها برای درک بهتر و حداقل رساندن اثرات در زیستگاه‌های درگیر شده‌اند.

تا به امروز، 18 گواهی ماهیگیری MSC تغییراتی درباره مکان و چگونگی انجام ماهیگیری با به حداقل رساندن آسیب به زیستگاه‌های دریایی، ایجاد کرده است.

این یافته‌ها که در راستای حفظ و استفاده پایدار از اقیانوس‌ها. حمایت از اجرای 14 هدف توسعه پایدار ( SDG )، به کنفرانس اقیانوس سازمان ملل متحد ( UN ) (2) که از پنجم تا نهم ژوئن، در نیویورک، درحال برگزاری است، ارائه شده است./


ترجمه: فرحناز سپهری

پی‌نوشت:

1- شورای نظارت دریایی یک سازمان غیرانتفاعی بین‌المللی است که به‌منظور رسیدگی به مشکلات ماهیگیری و حفاظت از غذاهای دریایی (آبزیان) فعالیت می‌کند. همچنین ازجمله اهدافش ایجاد بازار پایدار غذاهای دریایی برای حال و آینده است. این درحالی است که با صدور گواهینامه‌ها، برای کمک به سلامت ذخایر اقیانوس‌های جهان گام برمی‌دارد.

2- United Nations (UN) Oceans Conference.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید