Iranian Agriculture News Agency

به دنبال اهداف بزرگ ماندن در روستا

آینده روستا با آموزش درست کودکان آن تضمین می شود/ بازسازی مدرسه قدیمی روستا در ساحل عاج با کمک بانک جهانی /امکان تحصیل کودکان در مدرسه روستا فراهم شد

توسعه اقتصادی یک کشور اغلب از طریق توسعه جاده های جدید، کارخانه ها، خطوط برق، و بنادر شناخته می شود، با این حال، شماری از افرادی برای بهبود زندگی و اطرافیان خود دست به کار شدند . اینان افرادی هستند که با همکاری پروژه بانک جهانی ، در توسعه اقتصادی جوامع خود گام برداشته اند.

آینده روستا با آموزش درست کودکان آن تضمین می شود/ بازسازی مدرسه قدیمی روستا در ساحل عاج با کمک بانک جهانی /امکان تحصیل کودکان در مدرسه روستا فراهم شد

توسعه اقتصادی یک کشور اغلب از طریق توسعه جاده های جدید، کارخانه ها، خطوط برق، و بنادر شناخته می شود، با این حال، شماری از افرادی برای بهبود زندگی و اطرافیان خود دست به کار شدند . اینان افرادی هستند که با همکاری پروژه بانک جهانی ، در توسعه اقتصادی جوامع خود گام برداشته اند.

به گزارش ایانا از وبسایت بانک جهانی، بچه های روستای الیما ( Elima ) ساحل عاج با آرامش در کلاس نشسته اند و به تخته سیاه چشم دوخته اند. یکی از این دانش آموزان با شور و هیجان می گوید: "قبل از ساخت مدرسه ما برای رفتن به مدرسه مشکلاتی داشتیم، اما اکنون به آسانی می توانیم در مدرسه ی روستا درس بخوانیم."

مدرسه الیما، نخستین مدرسه رسمی فرانسه است که در ماه اوت سال 1887 و در ساحل شرقی تالاب Aby Lagoon ، در مقابل شهر ادیاکی ساخته شد ، مدرسه یاد شده برای یک مدت طولانی به عنوان نماد ساحل عاج به شمار می رفت. اما به تدریج ساختمان مدرسه رو به ویرانی گذاشت تا جایی که این مدرسه از روی نقشه حذف شد.

در نهایت پروژه بازسازی مدرسه ، در سال 2016 از طریق کمک بانک جهانی تحت پروژه حمایت اضطراری از آموزش پایه (PUAEB) (1) انجام شد. تامین مالی پروژه برای زیرساخت مدرسه، توانمندسازی جامعه، بازسازی کلاس های درس در نظر گرفته شد. در الیما، آموزگاران داوطلب از سراسر منطقه برای تدریس پیش قدم شدند و هر کدام تدریس درسی را برعهده گرفتند.

مدرسه جدید دگرگونی را در زندگی خانواده های محلی ایجاد کرده است و کودکان اکنون می توانند به راحتی در مدرسه حضور یابند و دیگر مجبور نیستند بیش از چهار کیلومتر مسیر را با پای پیاده به مدرسه ای در روستای همسایه بروند و این درحالی بود که اغلب باید یکی از والدین یا پدربزرگ یا مادربزرگ همراه آن ها می رفت.

Assamala Adjoumanvoule ، مادر یکی از این دانش آموزان می گوید: "پیش از ساخت مدرسه، رفتن کودکان به مدرسه مشکل بود به خصوص در طول فصل بارانی. اکنون ساخت مدرسه به پدر و مادرهایی همچون من کمک کرده است."

با کاهش فاصله، در هزینه های حمل و نقل، خانواده ها به ویژه خانواده های محروم ،صرفه جویی شده و درس خواندن در میان کودکان افزایش یافته است. علاوه بر این، مدرسه جدید در Elima زندگی جدید را به این روستا آورده است.

روستای الیما افزون بر شبکه برق، آب و یک درمانگاه ، اکنون دارای مدرسه بازسازی شده است که توانسته روح زندگی را با ایجاد یک فضای تعامل و محلی برای ملاقات خانواده ها فراهم کند به طوری که آن ها می توانند بیشتر درباره توسعه پروژه های مشترک با یکدیگر گفت و گو کنند. این نکته را باید به یاد اشت که آینده یک روستا توسط کودکان امروز تضمین می شود .

همچنین ساخت مدارس محلی یک ابزار موثر برای ترویج تحصیل کودکان در مناطق محروم است. که می تواند به احیای روستاها کمک کند .

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- Emergency Basic Education Support Project (PUAEB)

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید