Iranian Agriculture News Agency

اجرای برنامه‌های افزایش تولید کشاورزی در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از اجرای برنامه‌های افزایش تولید کشاورزی در راستای برش ضریب خوداتکایی کشور خبر داد.

اجرای برنامه‌های افزایش تولید کشاورزی در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از اجرای برنامه‌های افزایش تولید کشاورزی در راستای برش ضریب خوداتکایی کشور خبر داد .

به گزارش خبرنگار ایانا از اردبیل، عدیل سروی با اعلام این خبر افزود: در راستای افزایش ضریب خود اتکایی محصولات راهبردی اساسی برنامه ریزی شده است تا در پایان سال زراعی جاری افزون بر 700 هزار تن گندم ، 58 هزار تن دانه های روغنی ، 780 تن هزار سیب زمینی ، 32هزار تن حبوبات ، 10 هزار تن پنبه ، 210 هزار تن جو ، 75 هزار تن ذرت دانه ای در استان تولید شود .

این مقام مسئول در خصوص وضعیت تولید گوشت سفید و قرمز و فرآوردهای لبنی افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در استان در سال جاری 30 هزار تن گوشت قرمز و 41 هزار تن گوشت سفید تولید خواهد شد و میزان تولید شیر در سال جاری از مرز 265 هزار تن خواهد گذشت

وی افزود: میزان عسل تولیدی در سال جاری نیز از مرز 8/6 هزار تن فراتر خواهد رفت . امید واریم در سال جاری افزون بر 5/11 هزار تن تخم مرغ نیز در استان تولید شود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه سخنان خود با اشاره به دستیابی اهداف شعار سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال به فعالیت های گسترده ای که در سراسراستان در راستای توسعه سیستم های آبیاری تحت فشار و افزایش ضریب مکانیزاسیون صورت می گیرد افزود: پیش بینی می شود که در پایان سال جای عملیات احداث و تکمیل شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی 37 هزارهکتار از اراضی مستعد کشاورزی استان فراهم شود و پنج‌هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان نیز تحت پوشش انواع سیستم های آبیای تحت فشار قرار گیرند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید