Iranian Agriculture News Agency

از ابتدای برداشت گندم تاکنون؛

گلستان‌ رتبه دوم‌ تولید گندم کشور را کسب کرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: از ابتدای برداشت گندم تاکنون بیش از ۴۵۷ هزارتن گندم از کشاورزان گلستانی خریداری شد و تا الآن‌ گلستان‌ رتبه دوم‌ تولید گندم کشور را کسب کرده است.

گلستان‌ رتبه دوم‌ تولید گندم کشور را کسب کرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: از ابتدای برداشت گندم تاکنون بیش از۴۵۷هزارتن گندم از کشاورزان گلستانی خریداری شد و تا الآن‌ گلستان‌ رتبه دوم‌ تولید گندم کشور را کسب کرده است.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان،مختار مهاجر با اعلام این خبر گفت : پیش بینی می شود از۳۶۷هزار هکتار از اراضی گندم استان یک میلیون و۳۰۰هزار تن گندم برداشت شود.

وی افزود: تمهیدات لازم از سوی دولت برای پرداخت وجه خرید گندم اندیشیده شده است .

وی تصریح کرد : با برنامه ریزی انجام شده از سوی وزرات جهادکشاورزی و سازمان جهادکشاورزی استان گلستان وجه بهای گندم خریداری شده از کشاورزان در آینده نزدیک پرداخت خواهد شد .

مهاجر از کشاورزان درخواست کرد با صبر و حوصله حتما محصول خود را به مراکز خرید مجاز که از سوی سازمان جهادکشاورزی استان تعیین شده است تحویل دهند و از فروش محصول به سودجویان خودداری کنند تا وجه کامل مشخص شده و تضمینی را دربافت کند .

رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان تاکید کرد : تمام مراحل خرید و تحوبل محصول توسط گروه های نظارتی که در مراکز خرید گندم‌ مستقر هستند تحت کنترل است .

مهاجر از کنترل کمباین ها و وسایل برداشت توسط کارشناسان فنی و مسوول خبر داد و گفت : در سال گذشته۱۰۰‌دستگاه کمباین به ناوگان کشاورزی استان اضافه شد و برنامه داریم امسال۲۵۰‌دستگاه دیگر کمباین برای استان خریداری و اضافه کنیم .

وی از کشاورزان استان درخواست کرد بقایای محصول برداشت شده را آتش نزنند .

وی همچنین از وجود۶۰۰‌نوع میکروارگانیسم در خاک که بسیار مفید هستند نام برد که آتش زدن باعث از بین‌ رفتن این موجودات زنده و مفید خواهد شد .

مهاجر از کشاورزان خواست بخاطر کمک به خاک کشاورزی و ارتقای محصول خود از آتش زدن بقایای محصول برداشت شده خودداری کنند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید