Iranian Agriculture News Agency

مبارزه بیولوژیک در 1000 هکتار از باغات مرکبات جنوب کرمان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: به منظور کنترل بیولوژیک آفات و استفاده از روش های تلفیقی، یک هزار هکتار از باغات مرکبات منطقه جنوب کرمان مبارزه بیولوژیک صورت گرفت.

مبارزه بیولوژیک در 1000 هکتار از باغات مرکبات جنوب کرمان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: به منظور کنترل بیولوژیک آفات و استفاده از روش های تلفیقی، یک هزار هکتار از باغات مرکبات منطقه جنوب کرمان مبارزه بیولوژیک صورت گرفت .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، مجید فرخی افزود: این مدیریت در سال های اخیر تمهیداتی را شامل اجرای پروژه IPM و بکارگیری ناظرین، استفاده از عوامل و مواد بیولوژیک و اجرای کارگاه های آموزشی فراهم کرده و در سال جاری نیز این روند ادامه دارد .

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا رها سازی کفشدوزک کریپتولموس به منظور کنترل آفت شپشک آرد آلود مرکبات در سطح 1000 هکتار از باغات منطقه از اوایل خردادماه آغاز شده است .

فرخی بیان داشت: با توجه به بررسی نتایج رضایت بخش اجرای این پروژه در سال های گذشته امیدواریم در سال جاری نیز آفت شپشک آرد آلود بدون استفاده از سموم شیمنیایی کنترل شود .

وی تصریح کرد: کفشدوزک کریپتولموس در هر دو مرحله حشره بالغ و لارو به عنوان پرداتور از توده های تخم، پوره و حشره کامل شپشک آرد آلود تغذیه و به طور طبیعی موجب کنترل آفت در باغات آلوده می شود./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید