Iranian Agriculture News Agency

از سوی شرکت مدیریت منابع آب و شرکت مهندسی آبفای کشور

عناوین و برنامه‌های هفته صرفه‌جویی در مصرف آب اعلام شد

از سوی روابط عمومی شرکت‌های مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران و مهندسی آب و فاضلاب کشور اسامی روزها و برنامه‌های هفته صرفه جویی در مصرف آب اعلام شد. این هفته از یکم تا هفتم تیر ماه برگزار می‌شود.

عناوین و برنامه‌های هفته صرفه‌جویی در مصرف آب اعلام شد

از سوی روابط عمومی شرکت‌های مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران و مهندسی آب و فاضلاب کشور اسامی روزها و برنامه‌های هفته صرفه جویی در مصرف آب اعلام شد. این هفته از یکم تا هفتم تیر ماه برگزار می‌شود .

به گزارش ایانا از پاون، عناوین و برنامه فعالیت‌های این هفته به شرح ذیر است :

عناوین روزها :

پنجشنبه اول تیر آب، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال

جمعه 2 تیر آب، آموزه‌های دینی و ارتقای آگاهی‌های عمومی

شنبه 3 تیر آب، خانواده (مدیریت تقاضا و مدیریت مصرف آب )

یکشنبه 4 تیر آب و توسعه پایدار (محیط زیست و سلامتی همگانی )

دوشنبه 5 تیر آب، بازچرخانی (استفاده مجدد )

سه شنبه 6 تیر آب، رسانه، مدیریت مصرف (شرب، کشاورزی، صنعت )

چهارشنبه 7 تیر آب، قانون و حقوق شهروندی

فعالیت‌ها :

پنجشنبه اول تیرماه: آب، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال

سرفصل‌های موضوعی شامل: نقش محوری آب در اقتصاد و تولید ملی و اشتغال، اهمیت و ضرورت مشارکت همگانی در مدیریت بهینه منابع آب، ضرورت ارتقای دانش و بینش عمومی درباره آب و حمایت از بخش خصوصی و تولیدکنندگان داخلی در اجرای طرح‌های آب است.

در این روز نشست‌های علمی در مراکز آموزش عالی با حضور کارشناسان مربوط و نشست‌های مشترک با فعالان عرصه صنعت آب در بخش خصوصی برگزار می‌شود. همچنین صاحب‌نظران، پژوهشگران و سرمایه‌گذاران طی نشست‌‌های علمی و رسانه‌ای برای تبیین جایگاه آب در شعار سال (اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال ) دعوت خواهد شد.

جمعه دوم تیرماه: آب، آموزه‌های دینی و ارتقای آگاهی‌های عمومی

سرفصل‌های موضوعی شامل: نقش و جایگاه آب در باورها و اعتقادات دینی و فرهنگی مردم، نقش آموزه‌های دینی و فرهنگی در مصرف بهینه آب و جایگاه دانش بومی در حفظ و نگهداری منابع آب است.

در این روز با ائمه جمعه شهرستان‌های مختلف برای پرداخت به موضوع آب در نماز جمعه صحبت خواهد شد. هماهنگی با ائمه جماعات مساجد برای تبیین موضوعات مربوط به آب و مصرف بهینه در نمازهای جماعت از دیگر برنامه‌های این روز است. هماهنگی با شورای سیاست گذاری مساجد و اداره تبلیغات اسلامی استان و شهرستان برای گنجاندن موضوع "مصرف بهینه آب" در سرفصل های تبلیغی "ماه مبارک رمضان" از سوی امامان جماعات، هماهنگی برای حضور مدیران استانی و شهرستانی برای حضور در نماز جمعه و ایران سخنرانی و توزیع اقلام تبلیغی و بسته های آموزشی در محل برگزاری نماز جمعه و مساجد در لیست فعالیت‌های این روز قرار گرفته است.

شنبه سوم تیر ماه: آب، خانواده (مدیریت تقاضا و مصرف آن).

سرفصل‌های موضوعی شامل: . لزوم ارتقای آگاهی‌های عمومی خانواده‌ها برای مشارکت آنان در مدیریت مصرف آب، تشریح و تبیین نقش زنان در اصلاح الگوی مصرف، لزوم حفظ آب برای نسل‌های آینده و ضرورت‌های تغییر رویکرد از مدیریت عرضه به مدیریت تقاضا و مصرف است.

در این روز جلسات و کارگاه‌های آموزشی ویژه مشترکان پرمصرف تشکیل خواهد شد. از بانوان مشترک کم‌مصرف تجلیل می‌شود. از نوجوانان در امر ترویج فرهنگ بهینه آب در قالب طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب (داناب ) دعوت خواهد شد. اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی شاد در اماکن عمومی با موضوع صرفه‌جویی آب، دعوت از زنان خانه‌دار برای بازدید از تاسیسات آب و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب (داناب ) از دیگر برنامه‌های این روز است.

یکشنبه چهارم تیرماه: آب و توسعه پایدار (حفظ محیط زیست و سلامتی همگانی )

سرفصل‌های موضوعی شامل: نقش آب در توسعه پایدار (کشاورزی و امنیت غذایی، توسعه صنعتی و ...)، اهمیت آب مجازی و شناخت آن، جایگاه شبکه‌های آبیاری و زهکشی و آبیاری مدرن در توسعه کشاورزی و لزوم استفاده مجدد از آب در بخش کشاورزی است.

در این روز اطلاع‌رسانی در خصوص ضرورت مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی انجام می‌شود. ضرورت استفاده از پساب و نقش آن در کشاورزی از طریق برگزاری میزگردهای علمی و تخصصی و ارتباط با نهادهای دولتی و غیر دولتی در این زمینه تبیین خواهد شد. برگزاری میزگردهای مشترک رسانه‌ای با مسئولان سازمان‌های کشاورزی استان در خصوص جایگاه آب در کشاورزی و ارتباط آن با امنیت غذایی ایجاد بسترهای مناسب پژوهش و مطالعات راهبردی به منظور بهینه‌سازی مصرف آب در بخش کشاورزی از دیگر برنامه‌های این روز است.

دوشنبه پنجم تیرماه: آب، بازچرخانی (استفاده مجدد )

سرفصل‌های موضوعی شامل: تشریح راهکارهای جلوگیری از آلودگی منابع آب و تشریح عوارض ناشی از عدم توسعه شبکه فاضلاب است.

در این روز میزگرد تلویزیونی با حضور مسئولان استان، سازمان حفاظت محیط زیست و استادان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان برای تشریح و تبیین موضوع برگزار می‌شود. هماهنگی برای بازدید مسئولان استانی از فاضلاب، تشویق مردم از طریق رسانه‌ها برای پاکسازی حریم رودخانه‌ها و منابع آب و اطلاع‌رسانی در خصوص ضرورت و اهمیت استفاده از شبکه فاضلاب در حفاظت از محیط زیست و منابع آب از دیگر برنامه‌های این روز است.

سه شنبه ششم تیرماه: آب، رسانه، مدیریت مصرف (شرب، کشاورزی و صنعت )

سرفصل‌های موضوعی شامل: نقش و جایگاه رسانه در اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی مردم نسبت به مسایل مربوط به آب، نقش و جایگاه رسانه در اشاعه رفتار صحیح مصرف آب و نقش رسانه در شرایط بحران آب است.

در این روز اطلاع‌رسانی هفته صرفه‌جویی آب از طریق رسانه‌ها و مطبوعات محلی انجام خواهد شد. برگزاری نشست مشترک مدیرعامل و مدیر روابط عمومی با اصحاب رسانه، انجام مصاحبه مدیرعامل با مطبوعات، خبرگزاری‌ها، صداوسیما و یا بازدید از رسانه‌ها، هماهنگی با صداوسیمای مرکز استان برای تهیه گزارش و انعکاس فعالیت‌های فرهنگی صرفه‌جویی با حضور مسئولان شرکت‌ها، پخش تیزر و پیام‌های مصرف بهینه آب از طریق رادیو و تلویزیون و سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی، تقدیر از خبرنگاران فعال در مطبوعات و شبکه‌های استانی که همکاری‌های مفیدی با بخش آب داشته‌اند و همچنین برپایی برنامه‌های بازدید خبرنگاران از تاسیسات آب برگزار می‌شود.

چهارشنبه هفتم تیرماه سال 96: آب، قانون و حقوق شهروندی

سرفصل‌های موضوعی شامل: تبیین وضعیت منابع آب کشور به ویژه مسایلی مانند وضعیت آب‌های زیرزمینی، حریم و بستر رودخانه‌ها و ... برای قضات و کارکنان دادگستری‌ها، لزوم رعایت قانون از سوی همگان در برداشت از منابع آب، به ویژه منابع آب زیرزمینی و نقش قوه قضائیه در حفاظت از منابع آب کشور است.

در این روز درباره انواع جرایم و تخلفات در بخش آب اطلاع رسانی می‌شود. برگزاری جلسات آموزشی و اطلاع رسانی در دادگستری‌ها، برگزاری جلسات پاسخگویی در اماکن عمومی، برگزاری میزگردهای رسانه‌ای (رادیو، تلویزیون و مطبوعات محلی ) از دیگر برنامه‌های این روز است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید