Iranian Agriculture News Agency

60 هزار تن به ظرفیت سیلوهای قزوین اضافه می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قزوین گفت: با آغاز فصل خرید محصول گندم 60 هزار تن به ظرفیت سیلوهای استان اضافه خواهدشد.

60 هزار تن به ظرفیت سیلوهای قزوین اضافه می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قزوین گفت: با آغاز فصل خرید محصول گندم 60 هزار تن به ظرفیت سیلوهای استان اضافه خواهدشد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه ستاد هماهنگی خرید گندم که با حضور علی اکبر متقی فرد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر ظرفیت سیلوهای استان 300 هزار تن است که تا 20 روز آینده این ظرفیت به 360 هزار تن خواهد رسید .

وی پیش بینی کرد: در سال زراعی جاری افزون بر 250 هزار تن گندم در مزارع کشاورزی استان تولید می شود که از این میزان 200 هزار تن از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری خواهد شد .

حبیبی تصریح کرد: هماهنگی لازم باید بین دستگاه های اجرایی استان برای خرید گندم وجود داشته باشد. همچنین مراکز خرید این محصول برای تحویل گندم کشاورزان بیشتر شود .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین بیان داشت: امسال به دلیل اینکه محصول جو توسط بورس محصول باکیفیت خریداری می شود کشاورزان باید محصول با کیفیت تحویل مراکز خرید دهند .

حبیبی افزود: پیش بینی می شود امسال 120 هزار تن جو در مزارع کشاورزی استان تولید شود که از این میزان حدود 50 هزار تن از طریق سازمان بورس و توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان از کشاورزان خریداری شود .

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: دولت در راستای حمایت از کشاورزان، قیمت جو را بالاتر از قیمت بازار خریداری می کند و کشاورزان باید محصول باکیفیت تولید و تحویل مراکز خرید دهند .

وی اضافه کرد: تعداد مراکز خرید پیش بینی شده باید اضافه شود تا موقع تحویل محصول کشاورزان با مشکل مواجه نشوند .

حبیبی از فرمانداران خواست با توجه به زمان خرید جو به بخشداران دهیاران اطلاع رسانی کنند تا در زمان مناسب محصول خود را تحویل مراکز خرید دهند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید