Iranian Agriculture News Agency

کشتار میلیون ها حیوان به دلیل استفاده از پوست شان

ممنوعیت فعالیت مزارع پرورش حیوانات خزدار در برخی کشورها

هر ساله، میلیون ها حیوان به خاطر پوست شان و تنها برای ارضای هوس انسانی کشته می شوند. تخمین زده شده که 85 درصد از این حیوانات در مزارع خز(1) پرورش می یابند.

ممنوعیت فعالیت مزارع پرورش حیوانات خزدار در برخی کشورها

هر ساله، میلیون ها حیوان به خاطر پوست شان و تنها برای ارضای هوس انسانی کشته می شوند. تخمین زده شده که 85 درصد از این حیوانات در مزارع خز(1) پرورش می یابند.

به گزارش ایانا از سایت One Green Planet ، این در حالی است که ، مینک (2)، خرگوش، روباه ها و در برخی از کشورها حتی گربه ها و سگ ها ، در قفس های کوچک محدود و در شرایط غیر قابل قبول و غیر بهداشتی محبوس هستند و اغلب به صورت ظالمانه ای یا به صورت شوک الکتریکی کشته می شوند.

براساس گزارش Fur Free Alliance (3)، خوشبختانه، در بسیاری از نقاط جهان، فعالیت مزارع خز با توجه به در نظر گرفتن رفاه حیوانات و موارد اخلاقی ممنوع شده است. نخستین کشورها که این ممنوعیت را اجرا کردند ، بریتانیا، در سال 2000 و اتریش در سال 2004 بودند.

همچنین دیگر کشورهایی که مزارع خز را ممنوع کرده اند هلند، کرواسی، اسلوونی، بوسنی و هرزگوین، صربستان، جمهوری مقدونیه، و ژاپن بودند. در ایالات متحده، در برخی از ایالت ها قوانین و مقررات در این مورد معرفی شده است، که شامل موادری همچون ممنوعیت نگهداری روباه در قفس، یا ممنوعیت به کار بردن شوک الکتریکی است.

به تازگی، مقامات آلمانی به تعطیلی شش مزرعه خز رای داده اند. این اقدام پس از سال ها مبارزه و رایزنی با این مساله و از زمان تاسیس PETA (4)در سال 1994، , برای ممنوعیت مزارع خز در کشور ، انجام شده است .

این درحالی است که این قانون دربردارنده مقررات سختی برای پرورش حیوانات خزدار است. بنابراین این خبر خوبی برای نجات زندگی حیوانات بی شماری خواهد بود ، و باید هرچه زودتر منتظر اجرای چنین قوانینی در دیگر کشورها نیز بود.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- پرورش انواع خاصی از حیوانات برای استفاده از پوست آنها است.

2- مینک،نام دو گونه از خانواده راسوها : مینک آمریکایی و مینک اروپایی است که هر دو آن‌ها ساختار بدنی لاغر، پوست تیره و زندگی نیمه‌آبزی دارند .

3- همکاری جهانی میان چندین سازمان حقوق حیوانات برای جلوگیری از کشتار حیوانات از جمله برای استفاده از پوست آنها است.

4- بزرگترین سازمان حقوق حیوانات در جهان، با بیش از 6.5 میلیون اعضا و هوادار است. که تمرکز ش بر چهار حوزه ای است که بیشترین تعداد حیوانات در رنج هستند همچون صنایع غذایی، تجارت لباس، آزمایشگاه ها و صنعت سرگرمی است که از طریق آموزش عمومی، تحقیق، قانون ، مبارزات و اعتراض به جلوگیری این موارد اقدام می کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید