Iranian Agriculture News Agency

خرید تضمینی برگ سبز چای

خرید تضمینی برگ سبز چای


رییس سازمان چای کشور گفت: تا امروز ۴۳ هزار تن برگ سبز چای به ارزش ۱۰۲ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده که نیمی از مطالبات کشاورزان تسویه شده است.
محمد ولی روزبهان به آخرین وضعیت خرید تضمینی برگ سبز چای از چایکاران اشاره کرد و گفت: تا به امروز ٤٣ هزار تن برگ سبز چای به ارزش ١٠٢ میلیارد تومان از چایکاران به صورت تضمینی خریداری شده است. وی به رونق چای ایرانی در بازار هم اشاره کرد و گفت: همین مساله سبب شده تا گردش مالی کارخانجات چای بهبود یابد و بتوانند مطالبات چایکاران را به موقع تسویه کنند که این امر طی چند سال اخیر بی‌سابقه بوده است.
رییس سازمان چای کشور گفت: تاکنون ٤٥ درصد بهای خرید تضمینی چای به حساب کشاورزان واریز شده و ١٥ کارخانه چای نیز معوقات خود را تا ٣١ اردیبهشت با چایکاران تسویه کردند.
روزبهان همچنین از حمایت دولت برای رونق در صنعت چای کشور خبر داد و گفت: طی ٢ ماه اخیر دولت ٥٠ میلیارد تومان پول برای خرید تضمینی برگ سبز چای در اختیار قرار داده تا بتوانیم مطالبات را به موقع تسویه کنیم. برداشت برگ سبز چای از ١٢ اردیبهشت آغاز شده است.
به نظر می‌رسد، صنعت چای طی ١٠ سال اخیر و سپری شدن دوران رکود بسیار در صنعت چای و واردات بی‌رویه این محصول به نظر می‌رسد که در راستای حمایت از تولید داخل و اقتصاد مقاومتی، جان تازه‌ای در داخل کشور گرفته است.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید