Iranian Agriculture News Agency

کتابخانه دانشگاه کرنل امریکا انجام داد

یک قرن تحقیقات کشاورزی کتاب دیجیتال می‌شود

دانشگاه کرنل امریکا با همکاری Kathryn J. Boor ،Ronald P. Lynch رئیس کتابخانه این دانشگاه، به انتشار دستاوردهای علمی یک قرن تحقیقات کشاورزی به‌صورت دیجیتال اقدام کرده است.

یک قرن تحقیقات کشاورزی کتاب دیجیتال می‌شود

دانشگاه کرنل امریکا با همکاری Kathryn J. Boor ، Ronald P. Lynch رئیس کتابخانه این دانشگاه، به انتشار دستاوردهای علمی یک قرن تحقیقات کشاورزی به صورت دیجیتال اقدام کرده است.

به گزارش ایانا از وبسایت cornell انتشار دستاوردهای علمی یک قرن تحقیقات کشاورزی با توجه به محدودیت های کپی رایت بر روی بیش از هزارو 700 سند سال های 1880 تا 1996 انجام شده است به طوری که هم اکنون این مطالب را می توان در HathiTrust جستجو، دانلود و یا مطالعه کرد. HathiTrus ، کتابخانه دیجیتال با بیش از 15 میلیون جلد کتاب است که کتابخانه دانشگاه کرنل از شرکای آن به شمار می رود.

این اسناد توسط محققان در
CALS ، دانشگاه کرنل و ایستگاه های آزمایش کشاورزی نیویورک(2) و همچنین Cornell Cooperative Extension منتشر شده است.

سارا کندی، کتابدار بخش توسعه مجموعه و مجموعه های دیجیتال ، در کتابخانه مان ( کتابخانه دانشگاه کرنل : Mann Library ) گفت: "بسیاری از این اسناد دارای ارزش تاریخی و نشان دهنده تغییرات روش های کشاورزی در طول زمان هستند که می تواند برای دانشمندان و مورخان علم مهم باشد. دانستن این مطالب و همچنین دسترسی به آن ها به دانستن تاریخ غنی تحقیقات (دانشگاه) کرنل کمک می کند."


برای مثال، تمام اسناد مجله گیاهان
Liberty Hyde Bailey Hortorium journal (3)، در حال حاضر به طور کامل در دسترس است.

برای این که این آثار در دسترس قرار گیرد، کتابداران کتابخانه مان و کارکنان با مشارکت بخش دیجیتال کتابخانه ( Digital Scholarship ) و بخش Preservation Services ، به انتخاب لیست از عناوین منتشر شده توسط محققان CALS که در حال حاضر در HathiTrust به صورت دیجیتال به طور گسترده ای است اما به دلیل محدودیت های کپی رایت قابل دسترس نبود، اقدام کردند.

به گفته Boor ، به نمایندگی از CALS به عنوان ناشر این محتوا، انتشار این متون تحت مجوز Creative Commons Attribution 4.0 ، مجاز است.

وی افزود: "این در حالی است که بیش از یک قرن تجربه و تخصص CALS ، کشاورزی نیویورک را شکل داده است ، به طوری که در ایالات متحده و در سراسر جهان با ایجاد زمین های مولد کشاورزی به افزایش محصولات انعطاف پذیر و مواد غذایی مغذی تر کمک کرده است، کشف پژوهش ها راهی است برای توسعه ماموریت در راستای تولید دانش است."

این درحالی است که پیش از این مطالب قابل مشاهده برای همگان نبود و در حال حاظر به گونه ای شده تا هر کسی که علاقه مند به این موضوعات است بتواند از این مطالب استفاده کند.

Michelle Paolillo ، مدیر خدمات دیجیتال کتابخانه گفت: "روش دیجیتالی امکان می دهد تا به تحقیقات دسترسی داشت و همچنین این روش پیشنهادی می تواند برای اقدام دیگر کتابخانه ها، در این زمینه باشد."

گفتنی است این گزارش توسط ملانی لفکوویتز عضو تحریریه، سردبیر و هماهنگ کننده رسانه های اجتماعی کتابخانه دانشگاه کرنل تنظیم شده است.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- College of Agriculture and Life Sciences' (CALS)

2- New York State Agricultural Experiment Stations

3- Liberty Hyde Bailey : (15 مارس، 1858 - 25دسامبر 1954،) یک کشاورز، گیاه شناس آمریکایی و یکی از موسسان انجمن آمریکایی علوم باغبانی بود، همچنین از وی به عنوان پدر جامعه شناسی روستایی و روزنامه نگار روستایی یاد می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید