Iranian Agriculture News Agency

گفت‌وگو با رئیس بخش زراعت شرکت بایر درباره ضرورت نوآوری در کشاورزی

در میانه انقلاب صنعتی چهارم قرار داریم/ تولید مواد غذایی باید 50 درصد افزایش یابد/ تغییرات آب و هوا بازده محصول غذایی را تحت فشار قرار خواهد داد

رئیس بخش علوم زراعت و عضو هیات مدیره شرکت بایر، به‌تازگی در نشست جهانی نوآوری در کشاورزی (GFIA :Global Forum for Innovations in Agriculture) دیدگاه های خود را به شرح زیر مطرح کرد.

در میانه انقلاب صنعتی چهارم قرار داریم/ تولید مواد غذایی باید 50 درصد افزایش یابد/ تغییرات آب و هوا بازده محصول غذایی را تحت فشار قرار خواهد داد

به گزارش ایانا از وبسایت politico لیام کاندون" Liam Condon "، رئیس بخش علوم زراعت و عضو هیات مدیره شرکت بایر، به تازگی در نشست جهانی نوآوری در کشاورزی ( GFIA : Global Forum for Innovations in Agriculture ) دیدگاه های خود را در گفت و گویی به شرح زیر مطرح کرد.


شما به عنوان سخنران اصلی به تازگی در نشست جهانی نوآوری در کشاورزی
GFIA) ) در اوترخت هلند، شرکت کردید و در مورد "ایده ها برای دگرگونی در چشم انداز آینده نوآوری کشاورزی " صحبت کردید، ممکن است در این مورد توضیح دهید؟

لیام کاندون : ما در میانه انقلاب صنعتی چهارم قرارداریم و من در مورد پیشرفت های عمده ای که در علم انجام می شود، بسیار هیجان زده هستم. واقعیت روشن است: فن آوری های جدید باید توسعه یابد به طوری که کشاورزان بتوانند با تبدیل روش ها بتوانند به گونه ا ی کارآمد و پایدار تر عمل کنند، چراکه برای برآورده کردن نیاز جمعیت رو به رشد سودمند خواهد بود.

فن آوری های جدید و دستیابی به موفقیت ها در نوآوری ، انقلابی در کشاورزی ایجاد می کند و اطمینان از راه حل های بهینه برای تولید کنندگان بزرگ و کوچک است به طوری که آن ها می توانند مواد غذایی بیشتری با زمین کمتر و منابع کمتری تولید کنند. این موضوع می تواند تحرکی برای شرکت ما به شمار آید و در ارایه بهترین روش ها برای کشاورزان در سراسر جهان کار کنیم تا بتوانیم آینده ای درست و خوبی برای کشاورزی رقم برنیم.

ما اغلب در مورد چالش های مرتبط با کشاورزی برای جمعیت رو به رشد ، مطالبی می شنویم، برای مثال چالش تغییرات آب و هوا، تا چه حد شما فکر می کنید، کشاورزی برای رویارویی با این چالش ها، طی دهه آینده ،نیاز به تغییرات دارد؟

لیام کاندون: انتظار می رود ، تا سال 2050، جمعیت جهان به حدود 10 میلیارد نفر برسد. با وجود این میزان رشد، به همراه کمبود زمین و آب ، تولید مواد غذایی باید 50 درصد افزایش یابد . این در حالی است که ، تغییرات آب و هوا، بازده محصول غذایی را در سال های آینده تحت فشار قرار خواهد داد.

بنابراین امروز، سیستم جهانی غذایی نیاز به تحول بنیادین در زمینه نوآوری، ایده ها و مشارکت ها دارد. سرمایه گذاری در تحقیقات، پذیرش و استفاده از فن آوری های نوین ، می تواند اطمینانی باشد که منابع کارآمد ، مواد غذایی مغذی برای همگان در سال های آینده فراهم شود.

اگر امکان دارد به چند نمونه از نوآوری ها اشاره کنید و بفرمایید، چگونه نوآوری می تواند آینده کشاورزی را تغییر دهد؟

لیام کاندون : GFIA نشان داد که نوآوری های کشاورزی اَشکال گوناگونی دارد. نوآوری ها گرد هم آوردن تحولات جدید در زمینه بیولوژیکی، شیمیایی و علوم داده است.

این درحالی است که، بازیکنان جدید و استارت آپ ها، در حال ارایه ایده های تازه و نوآورانه هستند به طوری که ابزار های قدرتمند جدید برای تولید کنندگان، بزرگ و کوچک ارایه می دهند. از سنسورها گرفته تا ربات های مزرعه و سیستم های آبیاری هوشمند و فن آوری دیجیتال اجازه می دهد تا کشاورزان با استفاده از منابع غنی اطلاعات به افزایش سود و کشاورزی پایدار دست یابند.

همچنین پروژه اینترنت غذا و کشاورزی 2020 " Internet for Food and Farm 2020 " (1) ، می تواند مسیر را برای کشاورزی داده محور، عملیات خودکار، زنجیره غذایی مجازی و تغذیه برای شهروندان اروپایی ، هموار کند. در این زمینه، ما از رویکرد کمیسیون اروپا برای ایجاد استانداردها در بخش انتقال داده ها و اتصال دستگاه ها، در راستای سرعت بخشیدن استفاده از فن آوری های دیجیتال برای بهبود بهره وری و پایداری کشاورزی حمایت می کنیم.

تکنولوژی ویرایش ژنوم ( Genome-editing technology )(2) نمونه دیگر است که در زمینه زمینه اصلاح نباتات است و می تواند برای بهبود و بهره وری تحقیقات جدید کشاورزی در جهان انجام شود ، همچنین در تولید غذای سالم ، مغذی و مقرون به صرفه تر برای مصرف کنندگان در سراسر جهان ، به شیوه ای پایدار با محیط زیست کمک کند.

اروپا نیاز به انجام چه کاری دارد تا بتواند در صحنه رقابت کشاورزی جهانی باقی بماند؟

لیام کاندون : اروپا یک بازیکن محوری در تولید مواد غذایی و مصرف جهانی به شمار می رود. همچنین دارای موسسات تحقیقاتی بسیاری در سطح جهانی و شرکت های پیشرو در زمینه مواد غذایی و کشاورزی است. اغلب به نام "سبد نان جهان "، شناخته می شود چراکه اتحادیه اروپا حدود 20 درصد از عرضه گندم در جهان را تولید می کند.

اما اگر کشاورزی اروپا بخواهد این موقعیت را درآینده حفظ کند، نیاز به سیاست برای پرورش نوآوری و مشارکت در طول زنجیره گسترده و چند لایه ارزش دارد. تامین کنندگان، تولید کنندگان، دولت ها، سازمان های غیر دولتی و سرمایه گذاران ، بخش هایی هستندکه در راستای اطمینان بخشی برای ارایه نوآوری مورد نیاز برای تغذیه جمعیت رو به رشد، نقش دارند.

و این امر نیاز به درک عمومی دارد. شما فکر می کنید مصرف کنندگان در کشورهای توسعه یافته یک درک عمیق در زمینه فراوانی و کیفیت مواد غذایی دارند، اما متاسفانه، واقعا این طور نیست. در حالی که من در مورد قابلیت های اساسی مان ، برای تغذیه جهان به گونه ای پایدار خوشبین هستم.

همچنین ، رویکرد چند گانه ذی نفعان برای تعامل بهتر با مصرف کنندگان، از طریق گوش دادن ، گفت و گو و آموزش بهتر در مورد مزایای نوآوری ، مورد نیاز است. ما معتقدیم این نوع رویکرد به پرورش نوآوری پایدار برای رویارویی چالش های آینده و اطمینان از تولید غذای سالم، مغذی و مقرون به صرفه برای همگان کمک می کند.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- برای سرعت بخشیدن اینترنت اشیا برای تامین مواد غذایی کافی، امن و سالم و تقویت رقابت های کشاورزی و زنجیره مواد غذایی در اروپا اجرا می شود.

2-این تکنولوژی کاربردهای بسیار وسیعی در حوزه های مختلف علوم زیستی از خود نشان داده است که نمونه هایی از آن ایجاد مدل سلولی و حیوانی بیماری های مختلف و از آن طریق پی بردن به نقش و ارتباط ژنتیک و بیماری ها است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید