Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی بوشهر؛

85 درصد از محصولات کشاورزی بوشهر سالم هستند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: 85 درصد از محصولات کشاورزی استان بوشهر فاقد هر نوع باقیمانده سموم شیمیایی بوده و دارای سلامت کامل هستند.

85 درصد از محصولات کشاورزی بوشهر سالم هستند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: 85 درصد از محصولات کشاورزی استان بوشهر فاقد هر نوع باقیمانده سموم شیمیایی بوده و دارای سلامت کامل هستند.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر، خسرو عمرانی گفت: طی4 سال اخیر توسعه سطوح مبارزه تلفیقی و غیرشیمیایی در محصولات باغی و زراعی استان و کاهش مصرف سموم مبارزه بیولوژیک و حذف سموم پر خطر در سطح 80 هزار هکتار از مزارع و باغات استان بوشهر صورت گرفته است.

عمرانی افزود: پایش محصولات زراعی و باغی استان برای اولین بار به تعداد 170 نمونه از سطح 20 هزار هکتار از مزارع و باغات استان صورت گرفته که در نتیجه آن بالای 85 درصد از محصولات کشاورزی استان فاقد هر نوع باقیمانده سموم شیمیایی بوده و دارای سلامت کامل هستند.

وی گفت: طی 4 سال اخیر طرح نجات نخلستان در سطح 34 هزار هکتار از نخیلات و مزارع شهرستان دشتستان تهیه، تدوین، تصویب و در حال اجرا است.

عمرانی اظهار داشت: در این مدت اصلاح و نوسازی نخیلات با ارقام تجاری (مجول، پیارم و برحی) صورت گرفته و برنامه الگوی کشت و مدیریت کاهش میزان مصرف آب در سطح بیش از 30هزار هکتار از مزارع استان بوشهر اجرا شده است.

وی گفت: طی4 سال اخیربرای اولین بار، عملیات مدیریت آفات چوبخوار خرما، مبارزه بیولوژیک، غیر شیمیایی و شیمیایی، در سطح بیش از 2هزار هکتار از نخیلات استان و انجام برنامه ریزی و اجرا شده است.

عمرانی افزود: همچنین افزایش سطوح کشت محصولات گلخانه ای از 78 هکتار به 124 هکتار و رشد 59 درصدی آن و همچنین تولید سالانه حدود 13هزار تن بذر گندم، 860 میلیون اصله نشاء و تولید 100 هزار اصله نهال و خودکفایی کامل در استان، طی 4 سال اخیر صورت گرفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر همچنین گفت: افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان از 78/0 اسب بخار در هکتار در سال 92 به 1/1 در سال 95 و رشد 40 درصدی آن که باعث افزایش میزان مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان شده و سبب افزایش سطوح مکانیزه کشت، کاهش مصرف نهاده ها، سوخت و کاهش هزینه تولید در واحد سطح از جمله فعالیت هایی است که طی 4سال اخیر صورت گرفته است.

عمرانی در پایان اظهار داشت: افزایش سطح کشاورزی حفاظتی استان از 1200 هکتار در سال 92 به 4 هزارو 600 هکتار درسال 95 و رشد 280 درصدی که در اثر افزایش تعداد ادوات کشاورزی حفاظتی از 70 دستگاه به 250 دستگاه حاصل شده و سبب کاهش مصرف آب، بهبود بافت و ساختمان خاک و... شده است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید