Iranian Agriculture News Agency

حد مجاز اسیدهای چرب اشباع روغن‌های خوراکی ۵درصد کاهش یافت


سازمان ملی استاندارد اعلام کرد، با تلاش این سازمان و همکاری سازمان های نظارتی و تولید کنندگان روغن، حد مجاز اسیدهای چرب اشباع از بیشینه 30 به 25 درصد در استاندارد ملی ایران شماره 9131 با عنوان "روغن خوراکی مصرفی خانوار - ویژگی ها و روش های آزمون" کاهش پیدا کرد.

به گزارش دفتر نظارت بر استاندارد صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و حلال؛ نشست شورای سیاستگذاری روغن ها و چربی های خوراکی به منظور کاهش میزان اسیدهای چرب اشباع در روغن ها و چربی های خوراکی، نشست تخصصی ارتقا و بهبود مستمر ایمنی وکیفیت روغن خوراکی مصرفی خانوار و همچنین تامین و تضمین سلامت مصرف کنندگان سه شنبه 26 اردیبهشت با حضور مسئولان و کارشناسان بخش های مختلف دولتی و خصوصی در کرج برگزار شد.

براساس این گزارش، در این نشست موضوع کاهش میزان اسیدهای چرب اشباع در روغن خوراکی مصرفی خانوار در راستای استانداردهای سلامت محور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و حد مجاز اسیدهای چرب اشباع از بیشینه 30 به 25 درصد در استاندارد ملی ایران شماره 9131 با عنوان "روغن خوراکی مصرفی خانوار - ویژگی ها و روش های آزمون" کاهش پیدا کرد.

در این نشست، وحید مرندی مقدم، معاون نظارت بر اجرای استاندارد، گفت: سازمان ملی استاندارد ایران با همکاری های بین بخشی بویژه تعامل و همکاری با سازمان های نظارتی و انجمن ها، ارتقاء بهداشت، ایمنی و سلامت مصرف کننده به خصوص در زمینه مواد غذایی و خودرو را در اولویت قرار داده است.

زهرا عبداللهی، مدیر کل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست از همکاری صمیمانه سازمان ملی استاندارد ایران تقدیر کرد وگفت: با همکاریهای صورت گرفته در 2 سال گذشته، میزان قند، نمک و چربی در استانداردهای ملی ایران و رعایت آن توسط تولیدکنندگان انجام شد که اقدام مناسبی برای ارتقا سلامت مصرف کنندگان بود.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید