Iranian Agriculture News Agency

پرداخت غرامت خسارت خشکسالی کشاورزان استان فارس

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: هزینه غرامت بیمه خسارت دیدگان بخش کشاورزی در سال 95-94 به مبلغ بیش از 850 میلیارد ریال پرداخت شد.

پرداخت غرامت خسارت خشکسالی کشاورزان استان فارس

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: هزینه غرامت بیمه خسارت دیدگان بخش کشاورزی در سال 95-94 به مبلغ بیش از 850 میلیارد ریال پرداخت شد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمد مهدی قاسمی ضمن بیان این مطلب گفت: با پیگیری های مستمر انجام شده از سوی این سازمان، صندوق بیمه محصولات کشاورزی و تشکل های مردمی بخش کشاورزی از هزار میلیارد ریال خسارت وارد شده به زیر بخش های تحت پوشش بیمه شامل زراعی، باغی و دامی در سال زراعی 95-94، تا کنون بیش از 850 میلیارد ریال به حساب بهره برداران ذینفع واریز شده است و مابقی مطالبات (حدود ده درصد باقی مانده) نیز تامین اعتبار شده است و دلیل عدم پرداخت، مشکلات شماره حساب با ثبت اطلاعات سامانه است که از کشاورزان خسارت دیده که غرامت به حسابشان پرداخت نشده است درخواست دارم به بانک کشاورزی شهرستان مراجعه و مشکل را رفع کنند .

وی افزود: بیمه محصولات کشاورزی سال زراعی جاری نیز در حال کارشناسی و ارزیابی خسارت بوده که در خصوص تامین اعتبار آن پیگیرهای لازم در حال انجام است .

رییس این سازمان در ادامه اظهار داشت: در سال زراعی جاری پوشش بیمه کشاورزی برای حدود 150 هزار هکتار از مزارع، 65 هزار هکتار از محصولات باغی، بیش از 415 هزار راس دام، حدود 13هزار کندوی زنبورعسل و بیش از 40 میلیون قطعه نیمچه گوشتی متعلق به بیش از 80 هزار نفر از بهره برداران بخش کشاورزی توسط معاونت خدمات بیمه ای بانک کشاورزی استان فارس ایجاد شده و عملیات بیمه گری با سرعت و دقت مطلوب برای باغات مرکبات، نخیلات، کشت های بهاره، مراتع، دام و طیور و ... در حال انجام است .

وی تصریح کرد: عملیات بیمه کشاورزی استان فارس در حوزه عمل شعبه بیمه ای بانک کشاورزی با فعالیت حدود 200 نفر از کارگزاران بخش خصوصی در قالب 13 شرکت خدمات بیمه ای با استقرار حدود 90 دفتر خدمت رسانی و با نظارت مستقیم 14 نفر ناظر مقیم انجام پذیرفته است .

وی افزود: از سال زراعی 92-91 تاکنون حدود 405 هزار نفر از بیمه گذاران در بخش های زراعت، باغ و دام زیر پوشش بیمه قرار داده شده است. ضمن اینکه علیرغم مسائل و چالش های فراوان، عملیات کمی و کیفی بیمه کشاورزی همه ساله در استان فارس پیگیری می شود .

دکتر قاسمی در ادامه یادآور شد: با توجه به وقوع عوامل خطر متعدد تحت پوشش بیمه، از سال زراعی 92-91 تا کنون، برآورد مجموع غرامت های ارزیابی شده در زیر بخش زراعت حدود 550 میلیارد ریال در زیر بخش باغبانی 1400 میلیارد ریال و در زیر بخش دام و طیور حدود 400 میلیارد ریال است و در مجموع بالغ بر 2400 میلیارد ریال بوده که طبق مقررات صندوق بیمه در وجه بیمه گذاران پرداخت شده است .

این مقام مسئول افزود: بر اساس برنامه ریزی های قبلی انجام عملیات پایش فنولوژی و ارزیابی خسارت گروهی باغبانی، عملیاتی کردن پایش مزارع، همچنین برگزاری دوره های آموزشی - ترویجی و اطلاع رسانی برای مدیران، کارشناسان و مددکاران دستگاه های مختلف مرتبط و نیز توانمند سازی ناظرین مقیم، مدیران عامل شرکت های خدمات بیمه ای، کارگزاران بیمه کشاورزی در سنوات گذشته، از جمله مواردی است که با توجه چشم انداز تعیین شده محقق شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در خاتمه سخنان خود با اشاره به تنوع بخشی به نوع و گزینه های بیمه پذیری گفت: از جمله موارد ارزشمندی که در سال گذشته محقق شده است تنوع بخشی به نوع گزینه های بیمه پذیری در قالب بیمه عوامل خطر عمومی و تکمیلی در بیش از 25 محصول باغی و مزارع نیمه آبی مختص حوزه آبخور سد درودزن، انتقال سامانه ثبت عملیات بیمه از سابکا به CS و ارتقاء وضعیت گزارش گیری، تمدید مهلت های بیمه پذیری محصولات زراعی و باغی و فراهم کردن امکان تهاتر، عملیاتی کردن طرح پایش فنولوژی و ارزیابی خسارت گروهی در باغبانی است که این موارد از مهمترین اولویت های سال 96 خواهد بود .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید