Iranian Agriculture News Agency

آموزش مهارت های کشاورزی به 457 هزار نفر در دولت یازدهم


رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گفت: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون به 457 هزار نفر در استانهای مختلف مهارت های کشاورزی آموزش داده شده است .

احمد کبیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته 160 هزارنفر آموزش مهارت های کشاورزی را دریافت کردند که نسبت به سال 1394 شاهد افزایش 10 درصدی بودیم.
وی با بیان اینکه نظام مهندسی پلی در جهت انتقال یافته های علمی در عرصه تولید است گفت: آموزش بخش کشاورزی سبب به روز شدن این بخش و در نتیجه افزایش تولید و بازدهی می شود.
وی اظهار کرد: 220 هزار نیروی متخصص عضو نظام مهندسی کشاورزی کشور هستند که ظرفیتی بزرگ برای این بخش محسوب می شود.
به گفته رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، سال گذشته همچنین با حمایت دولت 15 هزار و 370 فقره پروانه و مجوز فعالیت بهره برداران به وسیله واحدهای استانی این سازمان صادر یا تمدید شده است.
وی تعداد موافقت نامه صادر شده در این بخش را چهار هزار و 104 فقره بیان کرد و گفت: همچنین سال گذشته 2 هزار و 949 فقره مجوز تاسیس، هفت هزار و 854 فقره پروانه بهره برداری، 197 فقره مجوز توسعه و 266 مجوز بهسازی و نوسازی صادر یا تمدید گردید.
کبیری بیان کرد: براین اساس سال گذشته 2 هزار و 973 پروانه بهره برداری واحد مرغداری گوشتی در کشور تمدید .
وی افزود: طی مدت یادشه نیز سه هزار و 364 فقره مجوز و پروانه دامداری توسط واحدهای استانی سازمان نظام مهندسی کشاورزی صادر یا تمدید شد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گفت: تلاش در جهت ارتقای سطح دانش، گسترش فناوری جدید، حفظ و پایداری محیط زیست و منابع پایه تجدید شونده و افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی از جمله اهداف این سازمان است.
همچنین دفتر سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جنوب استان کرمان با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور در شهرستان جیرفت راه اندازی شد.
جنوب کرمان شامل هفت شهرستان جیرفت، کهنوج، فاریاب، رودبار جنوب، عنبرآباد، قلعه گنج و منوجان سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات باغی و زراعی را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می کند.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید