Iranian Agriculture News Agency

ملکی در واکنش به ادعای مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده:

دام عرضه کنید؛ ما می‌خریم/ شرکت پشتیبانی برای توزیع گوشت قرمز ورود کند

مناقشه میان دو نماینده بخش خصوصی که یکی معتقد است دام به وفور در کشور وجود دارد و دیگری بر نبود دام اصرار می‌کند، همچنان ادامه دارد.

دام عرضه کنید؛ ما می‌خریم/ شرکت پشتیبانی برای توزیع گوشت قرمز ورود کند

مناقشه میان دو نماینده بخش خصوصی که یکی معتقد است دام به وفور در کشور وجود دارد و دیگری بر نبود دام اصرار می‌کند، همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایانا، مشکل توزیع گوشت آنچنان بالا گرفت که چندی پیش مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده را مجبور کرد که نسبت به گفته‌های اتحادیه گوشت گوسفندی، ساکت ننشسته و ادعای خسارت کند. این مجمع به خبرنگار ایانا گفته بود: "مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده، معتقد است که به‌دلیل شانتاژهای رسانه‌ای اتحادیه گوشت گوسفندی، هنوز بازار گوشت قرمز به تعادل نرسیده و قصاب‌ها نیز با این موضوع همراهی می‌کنند؛ بنابراین چاره‌ای جز شکایت از این اتحادیه به مجامع قضایی باقی نمانده است."

این در حالی است که رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، امروز با ابراز نگرانی از وضعیت بازار، به خبرنگار ایانا گفت: به نظر می‌رسد این هفته وضعیت بازار بدتر از هفته گذشته باشد.

علی‌اصغر ملکی در واکنش به ادعای مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده مبنی بر شکایت از وی به خاطر شایعه‌پراکنی، اظهار کرد: مسئولان این مجمع می‌توانند خودشان به بازار بیایند و وضعیت را از نزدیک ببینند. بنابراین باز هم تکرار می‌کنم که دامداران حاضر به فروش دام نیستند.

وی تاکید کرد: اگر این مجمع، به اندازه کافی دام در اختیار دارد، آن را در میادین عرضه کند تا ما نیز از آنها خرید کنیم. مشکل اینجاست که آنها می‌خواهند دام خود را به شکل گله‌ای بفروشند، اما کسی حاضر به خرید دام به این صورت نیست.

مجمع ملی صادرکنندگان دام نیز چندی پیش، چنین مشکلی را تایید کرده و گفته بود: "قصاب‌ها و اعضای اتحادیه گوشت گوسفندی، تمایل به خرید تفکیکی دام دارند و از هر گله بهترین‌هایشان را انتخاب می‌کنند. این در حالی است که دامداران ترجیح می‌دهند گله خود را به‌صورت یکجا به فروش برسانند؛ گله‌ای که در آن هم میش و قوچ یافت می‌شود و هم بره و بز."

ملکی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: سال گذشته طرحی برای تفکیک قیمت گوشت با استفاده از لیبل‌های مخصوص برنامه‌ریزی شد که متاسفانه به دلیل رشد ناگهانی قیمت این محصول، طرح به حاشیه رفت.

وی در پایان تاکید کرد: لازم است در چنین شرایطی، شرکت پشتیبانی امور دام وارد بازار شده و با توزیع گوشت وارداتی، قدری از تنش بازار بکاهد. بنابراین با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان و احتمال گرانی بیشتر برای این محصول، حضور شرکت پشتیبانی ضروری است./

V-960216-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید