Iranian Agriculture News Agency

از سوی وزارت کشاورزی آمریکا صورت گرفت:

تحقیق روی تولید سوخت جت از چغندرقند

اگر نتیجه پروژه سوخت زیستی جت مثبت باشد، می تواند به عنوان یک روش مقرون به صرفه برای کاهش رواناب مواد مغذی خلیج چساپیک، در اثر استفاده طولانی مدت از پسماند طیور به عنوان کود، به کار رود. همچنین از بعد اقتصادی این پروژه می توان به محصولات جانبی آن اشاره کرد که فرصت های اقتصادی را برای مناطق روستایی در ساحل شرقی فراهم می آورد.

تحقیق روی تولید سوخت جت از چغندرقند

وزارت کشاورزی کشور آمریکا بودجه 16 هزار و 893 دلاری را برای مطالعه بر روی امکان تولید سوخت زبستی جت از چغندرقند کشت شده در سواحل شرقی مریلند تصویب کرد .

به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندر قند، وزارت کشاورزی کشور آمریکا بودجه 16 هزار و 893 دلاری را برای مطالعه بر روی امکان تولید سوخت زبستی جت از چغندرقند کشت شده در سواحل شرقی مریلند تصویب کرد.

براساس این گزارش، در این تحقیق به جنبه های فنی و اقتصادی این پروژه توسط دانشگاه های مریلند در ساحل شرقی و پوردو و نیز مرکز کسب و کارهای کوچک مریلند پرداخته می شود. همچنین از بعد اقتصادی این پروژه می توان به محصولات جانبی آن اشاره کرد که فرصت های اقتصادی را برای مناطق روستایی در ساحل شرقی فراهم می آورد.

علاوه براین، دانشگاه مریلند در ساحل شرقی به بررسی جذب فسفات انباشته شده در این ساحل توسط چغندرقند می پردازد. اگر نتیجه پروژه سوخت زیستی جت مثبت باشد، می تواند به عنوان یک روش مقرون به صرفه برای کاهش رواناب مواد مغذی خلیج چساپیک، در اثر استفاده طولانی مدت از پسماند طیور به عنوان کود، به کار رود.

دانشگاه مریلند در ساحل شرقی همچنین به دنبال استفاده از پروتئین زیست توده به عنوان یک خوراک بالقوه برای تغذیه ماکیان و دیگر حیوانات است. سوخت جت بدست آمده از چغندرقند نیاز به تصفیه برای هماهنگی با موتور هواپیما و زیرساخت های توزیع سوخت ندارد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید