Iranian Agriculture News Agency

تصویب بیش از ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای سامانه نوین آبیاری سمنان

مدیر امور آب و خاک و فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در سال ۹۵ در سفر دولت تدبیر و امید به استان سمنان مبلغ ۴۰ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال اعتبار برای سامانه نوین آبیاری استان سمنان مصوب شد.

تصویب بیش از ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای سامانه نوین آبیاری سمنان

مدیر امور آب و خاک و فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در سال ۹۵ در سفر دولت تدبیر و امید به استان سمنان مبلغ ۴۰ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال اعتبار برای سامانه نوین آبیاری استان سمنان مصوب شد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سمنان، شاهینی افزود: این مبلغ طی دو مرحله به استان تخصیص داده شد که مبلغ ۳۵ میلیارد تومان به صورت نقدی و از محل بند دال تبصره چهار قانون بودجه ۹۵ از طریق صندوق توسعه ملی و مبلغ پنج میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان آن از محل بند (ه) تبصره بند قانون بودجه ۹۵بصورت اوراق اسناد خزانه اسلامی است.

وی تصریح کرد: اعتبارات طرح سامانه های نوین آبیاری در سال های گذشته به گونه ای بود که اعتبارات از طریق وزارت به سازمان جهاد کشاورزی تخصیص می یافت و سازمان جهاد کشاورزی نیز با انعقاد تفاهم نامه ای با صندوق توسعه کشاورزی استان و شهرستان ها وجه مربوط را به حساب صندوق واریز و سپس بابت اجرای طرح سامانه نوین آبیاری به ذینفعان پرداخت می کرد اما در سال جاری وجوه مربوطه پس از تائید سازمان از طریق بانک کشاورزی به حساب ذینفعان واریز می شود.

وی با بیان اینکه در مرحله اول حدود ۴۷درصد بودجه مصوب شده در بند دال به این استان تخصیص یافت خاطرنشان کرد: با ارائه طرح ها به بانک کشاورزی و همکاری و تعامل این بانک با سازمان جهاد کشاورزی مبلغ ۵۶.۱۶ میلیارد تومان در مدت کمتر از سه هفته بابت اجرای پروژه ها پرداخت گردید .همچنین در مرحله دوم نیز مبلغ۴۴.۱۸ میلیارد تومان از اعتبار مصوب شده در بند دال تخصیص داده شد که در این رابطه استان سمنان جز استان هایی است که اعتبارات تخصیص یافته را به صورت۱۰۰درصد جذب کرده است.

مدیر امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان نکاتی در خصوص ردیف اعتباری بند«ه» قانون بودجه سال ۹۵ اظهار داشت: در این قانون ۵ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان اعتبار به صورت اوراق خزانه تخصیص داده شد که اوراق آن از طریق صندوق توسعه کشاورزی استان سمنان به ذینفعان داده می شود .

وی همچنین از معرفی کشاورزان و بهره برداران واجد شرایط اجرای پروژه های آب و خاک برای دریافت تسهیلات از محل اعتبار صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: در سال ۹۵ تعداد ۳۶ طرح با مبلغ ۲ میلیارد و ۳۸ میلیون تومان در سامانه مربوطه ثبت شده که در ۱۰۰ درصد تسهیلات به حساب کشاورزان و بهره برداران پرداخت شده است.

شاهینی با بیان اینکه در کل برای اعتبارات تخصیص یافته اجرای ۵ هزار هکتار پیش بینی شده که تا اوایل پاییز بیش از دو هزار هکتارعملیات آبیاری تخت فشار اجرا شده و مابقی آن در دست اتمام است و حدود۳ هزار و ۵۱۱ هکتار نیز طرح آماده اجرا در استان داریم.

وی با توجه به اینکه مرحله دوم اعتبار، طرح های موجود در دست اجرای شهرستان ها را پوشش می دهد اظهار امیدواری کرد: با پیگیری های به عمل آمده در سفر دوم رئیس جمهوری به استان اعتبارات پیش بینی شده برای سال جاری به صورت کامل و ۱۰۰درصد تخصیص داده شود.

مدیر امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به دستور العمل پرداخت در طرح سامانه نوین آبیاری گفت: در آبیاری تحت فشار به صورت قطره ای هر هکتار هفت میلیون تومان، ماشین های آبیاری ۶ میلیون تومان، آبیاری کم فشار سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و آبیاری بارانی شامل دستگاه های سنتر و لینیر شش میلیون تومان و کلاسیک و ویل موو پنج میلیون تومان است .

وی با تأکید براینکه سازمان جهاد کشاورزی در سال جدید اولویت را در افزایش بهره وری مصرف آب در بخش کشاورزی گذاشته است افزود: تنها بخشی که در سازمان جهاد کشاورزی اعتبارات بیشتری به آن تزریق شد امور سامانه نوین آبیاری بود که با تمهیدات سازمان جهاد کشاورزی سمنان این طرح به صورت جدی در سطح استان انجام شد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید