Iranian Agriculture News Agency

با حضور وزیر جهاد کشاورزی صورت گرفت:

تجهیز 40 هکتار از اراضی ایستگاه تحقیقات چندمنظوره کشاورزی قزوین به سامانه نوین آبیاری/ پشتیبانی‌های بی‌نظیر دولت یازدهم از کشاورزی اقتصادی و تولید انبوه

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در دولت یازدهم، راهبری و مدیریت بخش کشاورزی در راستای نیل به کشاورزی اقتصادی و تولید انبوه بوده و در این مسیر مجموعه‌ای از سیاست‌ها، تدابیر و تمهیدات اتخاذشده و از سوی دولت پشتیبانی‌های بی‌نظیری صورت گرفته است.

تجهیز 40 هکتار از اراضی ایستگاه تحقیقات چندمنظوره کشاورزی قزوین به سامانه نوین آبیاری/ پشتیبانی‌های بی‌نظیر دولت یازدهم از کشاورزی اقتصادی و تولید انبوه

با حضور وزیر جهادکشاورزی 40 هکتار از اراضی ایستگاه تحقیقات چند منظوره کشاورزی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی قزوین به سامانه نوین آبیاری مجهز شد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی قزوین، با حضور وزیر جهاد کشاورزی 40 هکتار از اراضی ایستگاه تحقیقات چند منظوره کشاورزی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی قزوین به سامانه نوین آبیاری مجهز شد.

محمود حجتی در نشست با کشاورزان و بهره برداران پیشرو در بخش کشاورزی استان با بیان این مطلب که استان قزوین ظرفیت های بالایی در بخش کشاورزی دارد و در این بخش بهره ور بوده و به سمت اقتصادی شدن، تولید انبوه، استانداردها و معیارهای جهانی در حال حرکت است، افزود: در دولت یازدهم، راهبری و مدیریت بخش کشاورزی در راستای نیل به کشاورزی اقتصادی و تولید انبوه بوده و در این مسیر مجموعه ای از سیاست ها،تدابیر و تمهیدات اتخاذ شده و از سوی دولت پشتیبانی های بی نظیری صورت گرفته است .

وی تصریح کرد : کشاورزی کشور در حال گذر از مرحله کشاورزی سنتی و معیشتی به سمت کشاورزی اقتصادی و تولید انبوه است .

وزیر جهاد کشاورزی سپس به شکل ویدیو کنفرانس از تابلوی راه اندازی سامانه نوین آبیاری پرده برداری کرد و در ادامه با حضور در مزرعه از این سامانه آبیاری بازدید به عمل آورد .

گفتنی است ایستگاه تحقیقات کشاورزی اسماعیل آباد در سال 1347 نظر به اهمیت نقش تحقیقات در افزایش بهره ‌وری و بهبود کمی و کیفی محصولات کشاورزی و با توجه به موقعیت ویژه استان از لحاظ کشاورزی تحت عنوان دفتر بررسی اقتصادی در مساحتی بالغ بر 150 هکتار تأسیس شد و اینک یکی از ایستگاه های مادر استان به شمار می رود که با بهره گیری از نیروهای متخصص در جهت پیشبرد اهداف کشاورزی استان فعالیت می نماید.
در حال حاضر این ایستگاه به عنوان مهم ترین ایستگاه تحقیقات کشاورزی منطقه محسوب می شود که علاوه بر فعالیت هاى تحقیقاتی رایج در آن، در تولید بذور پایه محصولات زراعی استان و حتی کشور نقش بسزایی ایفا می‌کند. اجراى بیش از 60 طرح تحقیقاتى بر روى محصولات زراعى و باغى، تولید بذور ذرت لاین پایه مادرى، تولید بذور پرورشی 1، 2 و 3 ارقام غالب گندم منطقه از اهم فعالیت هاى صورت گرفته در این ایستگاه در بخش کشاورزی به شمار می رود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید