Iranian Agriculture News Agency

رشد 24 درصدی تولید آبزیان خوراکی در اصفهان

طی سال 95، شش‌هزار و 576 تن انواع آبزیان خوراکی (انواع ماهیان گرم آبی، سردابی وخاویاری) در مناطق مستعد استان تولید شد.

رشد 24 درصدی تولید آبزیان خوراکی در اصفهان

طی سال 95، شش‌هزار و 576 تن انواع آبزیان خوراکی (انواع ماهیان گرم آبی، سردابی وخاویاری) در مناطق مستعد استان تولید شد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، با نگرش بر توسعه آبزی پروری و تولید آبزیان استان مبتنی بر بهره وری و استفاده بهینه از منابع آبی و تولید آبزیان، در طی سال 95، شش‌هزار و 576 تن انواع آبزیا ن خوراکی در مناطق مستعد استان تولید شد و رشد 24 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می دهد که از این میزان تولید 4 هزار و 845 تن مربوط به ماهیان سردابی (قزل‌آلا) بوده است که در این خصوص شهرستان های سمیرم با 1615 تن (33 درصد) فریدونشهر با 1020 (21 درصد) اصفهان با هزار تن (20 درصد) گلپایگان با 417 تن (9 درصد) وچادگان با 250 تن (پنج درصد) به ترتیب رتبه های اول تا پنجم را در سطح استان در زمینه تولید ماهیان سردابی (قزل‌آلای رنگین‌کمان) کسب کردند.

این گزارش می افزاید: تولید این ماهی در سال 95 نسبت به سال 94 در استان از رشد 38 درصدی برخوردار بوده است. تولید ماهیان سرد آبی در استان با روشه های مختلف و متنوعی و با بهره برداری از آبهای های شیرین ولب شورتولید و به بازار عرضه می شود.

همچنین از جمله طرح های مهم آبزی پروری می توان به مزارع منفرد پرورش ماهی قزل آلا (استخرهای Race way یا آبراهه ایی) و استخرها ی ذخیره آب کشاورزی اشاره کرد.

استخرهای ذخیره آب کشاورزی با بهره برداری از منابع آبی خرد نظیر چاه ها و قنوات به عنوان یکی از روشهای ارتقاء بهره بردرای از منابع آبی مطرح بوده که هر ساله کشاورزان زیادی در قالب این طرح در کنار فعالیت های کشاورزی خود مبادرت به پرورش این ماهیان می کنند که در واقع این روش مصداق عملی از اجرای اقتصاد مقاومتی در حوزه شیلات و آبزی پروری قلمداد می شود، طرح پرورش ماهی در قفس و پرورش ماهی در دریاچه ها وآب بندان ها از دیگر روش های آبزی پروری در استان است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید