Iranian Agriculture News Agency

در زیمبابوه انجام می‌شود

فائو، بازار امنی برای کشاورزان بادام‌زمینی فراهم می‌کند/ طرح‌های آبیاری زیمبابوه با همکاری فائو سامان یافتند

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، امسال در نظر دارد بازار امن برای کشاورزان بادام‌زمینی Tohoria، تحت برنامه Tonhorai Irrigation Scheme در منطقه Chimanimani فراهم کند. این برنامه تحت نظام ملی آبیاری به‌منظور حمایت از 80 طرح آبیاری در زیمبابوه با بودجه شش میلیون یورویی اتحادیه اروپا (EU) انجام می‌شود.

فائو، بازار امنی برای کشاورزان بادام‌زمینی فراهم می‌کند/ طرح‌های آبیاری زیمبابوه با همکاری فائو سامان یافتند

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، امسال در نظر دارد بازار امن برای کشاورزان بادام‌زمینی Tohoria ، تحت برنامه Tonhorai Irrigation Scheme در منطقه Chimanimani فراهم کند. این برنامه تحت نظام ملی آبیاری به‌منظور حمایت از 80 طرح آبیاری در زیمبابوه با بودجه شش میلیون یورویی اتحادیه اروپا ( EU ) انجام می‌شود.

به گزارش ایانا از وب‌سایت manicapost ، برنامه NIRF در ژوئیه 2014 آغاز شد و انتظار می‌رود که در ماه دسامبر امسال به پایان برسد. هدف اصلی این طرح، کمک به بهبود درآمد، امنیت غذا و تغذیه کشاورزان خرده‌پا در زیمبابوه است.

در مجموع 10 طرح آبیاری در استان مانیکالند برای بهره‌مندی از این برنامه انتخاب شده‌اند. فائو کشاورزان بادام‌زمینی را توسط برنامه سرمایه‌گذاری Paper Hole Investments (PHI) برای تأمین بذر و نهاده‌های دیگر و خرید محصولات با قیمت تولید، پیوند می‌دهد.

همچنین این کشاورزان درباره شیوه‌های مناسب کشاورزی و طرح‌های آبیاری سراسر استان آموزش می‌بینند.

برداشت محصول از اوایل ماه آینده آغاز می شود. قرار است بادام زمینی با پوست به قیمت 45 سنت در هر کیلوگرم به فروش برسد، در حالی که بادام زمینی پوست کنده کیلویی یک دلار خواهد بود و انتظار می رود هر کشاورز حداقل 300 دلار سود از هر 0.2 هکتار پس از فروش محصولات خود به دست آورد.

Witness Chimhete ، کشاورز ی که برنده جایزه Tonhorai Irrigation Scheme در سال 2016 شد، گفت: "طرح ما تقریبا با شکست رو به رو شده بود، اما فائو در سال 2014 و با بازسازی پمپ ها، کانال ها و ... به نجات ما آمد. آن ها همچنین به ما بهترین شیوه کشاورزی را آموزش دادند و محصولات ما تا حد زیادی بهبود یافتند."

وی افزود: "ما اکنون کشاورزی را به عنوان یک کسب و کار می بینیم. با این طرح آبیاری معیشت ما تغییر کرده و در مسیر رو به جلو قرار گرفتیم، ما همچنین با نهادهایی مانند Metbank و Agribank برای تهیه نهاده و بذر ارتباط داریم. کشاورزان در منطقه Tonhorai در حال حاضر در حال پرورش محصولات با ارزش مانند لوبیا، ذرت، گوجه فرنگی، پیاز، butternuts و بادام زمینی در تمام طول سال هستند."

David Phiri ، هماهنگ کننده فائو در امور منطقه ای آفریقای جنوبی، در جمع کشاورزان منطقه، از کمک مالی اتحادیه اروپا برای بودجه بازسازی آبیاری در زیمبابوه قدردانی کرد.

وی گفت: "در حال حاضر، پیشرفت طرح ها قابل مشاهده است و من از اتحادیه اروپا، دولت و سایر ذی نفعان قدردانی می کنم. فائو به اختصاص بودجه، ایده ها و منابع برای پروژه های بیشتر ادامه می دهد، من همچنین از کشاورزان در Tonhorai به خاطر تلاش های شان در انجام این طرح‌ها، تشکر می کنم."/

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید