Iranian Agriculture News Agency

برداشت کلزا از مزارع جنوب کرمان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، گفت: برداشت محصول کلزا از نیمه دوم فروردین‌ماه از سطح یک‌هزار و 600 هکتار از مزارع جنوب کرمان آغاز شده است.

برداشت کلزا از مزارع جنوب کرمان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، گفت: برداشت محصول کلزا از نیمه دوم فروردین‌ماه از سطح یک‌هزار و 600 هکتار از مزارع جنوب کرمان آغاز شده است.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، یعقوب موسوی پیش بینی کرد تا پایان زمان برداشت بیش از 4000 تن محصول کلزا از مزارع جنوب کرمان برداشت شود.

وی ارقام کشت شده در منطقه را جری، جیلیوس، هایولا 50، هایولا 61 و آپامکس عنوان کرد و افزود: در سال جاری بیش ازپنج تن و 900 کیلو گرم بذر هیبرید کلزا تامین و بین بهره برداران توزیع شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اضافه کرد: در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی در جهت تامین روغن خوراکی در کشور زراعت کلزا توسط وزارت جهاد کشاورزی مورد حمایت قرار گرفت و در سال زراعی جاری در این منطقه بیش از 1300هکتار کلزا نسبت به سال قبل کشت افزایش یافته است.

موسوی با اشاره به توسعه آبیاری نوین به ویژه آبیاری قطره ای (موضعی) در جنوب کرمان افزود: در سال زراعی جاری بیش از 35 درصد از سطح مزارع کلزا با روش آبیاری تیپ کاشت و به بهره برداری رسید که متوسط عملکرد در این مزارع با بهترین مزارع در کشورهای پیشرفته نظیر آلمان، کانادا و اسپانیا رقابت می کند و این مزارع نمونه توسط معاون وزیر در امور زراعت و مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی مورد ارزیابی و تایید نهایی قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل عملیات بهزراعی، استفاده از ارقام پر محصول و به کارگیری روش های نوین آبیاری و تغذیه مناسب و افزایش عملکرد در واحد سطح، کشاورز نمونه کلزای کشور از این منطقه انتخاب و معرفی شد و برای برداشت به موقع محصول نیز کمباین مجهز به هد برداشت به تعداد مورد نیاز تامین و به شهرستان های تابعه اعزام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی بیان داشت: قیمت هر کیلوگرم کلزا 27 هزار و 830 ریال به صورت تضمینی توسط دولت(شرکت غله و خدمات بازرگانی) خریداری می‌شود./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید