Iranian Agriculture News Agency

عاقبت علاقه به حیوانات

عاقبت علاقه به حیوانات
عاقبت علاقه به حیوانات

کروکودیل خزنده‌ای که به‌تازگی به‌عنوان یک حیوان خانگی در منازل نگهداری می‌شود. ولی بعد از یک مدت زمانی با بزرگ شدن این موجود چه سرنوشتی پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایانا، نگهداری موجودات زنده در خانه اشکال متفاوتی به خود گرفته، زمانی جوجه‌های رنگی همبازی کودکان در خانه می‌شد و امروز کروکودیل. دوست‌داران محیط زیست دلایل متفاوتی را برای گرایش به این موجود ذکر می‌کنند و پخش سریال‌هایی مثل مرد هزارچهره را عامل آن می‌دانند.

بنا بر این گزارش، در یکی از پاساژهای معروف تهران که مغازه‌های مخصوص فروش ماهیان زینتی وجود دارد، انواع جانداران در معرض انقراض را می‌توان پیدا کرد.

در جعبه‌های پلاستیکی انواع و اقسام سمندر با رنگ‌های مختلف و کروکودیل‌هایی که به کوچکی یک کف دست است.

در نگاه اول بازدیدکنندگان گمان بر این نمی‌برند که با موجود زنده‌ای روبه‌رو هستند. با تکان‌های کندی که این خزنده می‌خورد، توجه مشتریان را جلب می‌کند.

یک کروکودیل 20 سانتی که حدود یک تا دو ماه بیشتر نیست که سر از تخم درآورده، قیمت‌های در حدود 600 الی 800 هزار تومان دارند.

از فروشنده درباره چگونگی نگهداری آن و اینکه عاقبت چه بلایی بر سر این خزنده می‌آید سؤال می‌شود، پاسخ می‌دهد. نباید زیاد به آن غذا داده شود تا بزرگ نشود.

یکی از فروشندگان در جواب این سؤال که بعد از بزرگ شدن چه بلایی سر آنها می‌آید، پاسخ داد: تا یک سال می‌توان از آنها در خانه نگهداری و بعد از این مدت نمی‌دانم.

مدیر اجرایی مزرعه پرورش کروکدیل در کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا درباره خطرهای موجود درباره نگهداری این خزنده در خانه گفت: بچه کروکودیل‌های 20 سانتی‌متری بامزه در مدت‌زمانی بین هشت تا یک سال تبدیل به یک کروکودیل 80 سانتی‌متری می‌شوند و به‌راحتی می‌توانند دست یک انسان را قطع کنند.

بهروز سالاروند افزود: معمولاً در خانه‌ها شرایط لازم برای حیاط آنها فراهم نمی‌شود و کشته می‌شوند و احتمال زنده ماندن آنها کم است.

وی درباره چگونگی ورود این خزنده در مراکز فروش خاطرنشان کرد: کروکودیل تولید در داخل کشور مورد نظارت و بازرسی قرار می‌گیرد. در هنگام تخم‌ریزی سرشماری و بعد از آن میکروچیپ در بدن این خزنده‌ها کار گذاشته می‌شود و عملاً امکان فروش آن وجود دارد.

این فعال صنفی در پایان تصریح کرد: رودخانه سرباز در سیستان و بلوچستان تنها منطقه‌ای است که این کروکودیل آب شیرین و در حال انقراض یافت می‌شود و موارد موجود در بازار به‌صورت قاچاق وارد شده است./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

V-910306-02_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید