Iranian Agriculture News Agency

برگزاری نشست هم اندیشی طرح ترویج و آموزش پنبه در کرج

طرح ترویج و آموزش پنبه با ایجاد 36 مورد سایت الگویی (هر سایت در سطح 100 هکتار و با پوشش 25 نفر کشاورز) در استان های گلستان، فارس، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، اصفهان، سمنان و آذربایجان شرقی در سال زراعی 97 - 96 با مشارکت معاونت زراعت و مؤسسه تحقیقات پنبه کشور عملیاتی خواهد شد.

برگزاری نشست هم اندیشی طرح ترویج و آموزش پنبه در کرج

در نشست هم اندیشی طرح ترویج و آموزش پنبه تفاهمات فی‌مابین دفتر ترویج، مجری طرح پنبه و مؤسسه تحقیقات پنبه کشور و تشکیل کار گروه‌‌‌های تخصصی محصولی و تدوین طرح های ترویجی/ محصولی مورد بحث، بررسی و تبادل نظر قرار گرفت .

به گزارش ایانا از روابط عمومی معاونت ترویج سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی، در این نشست هزار جریبی، مشاور وزیر و مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی، سیاست‌ها، اهداف کمی و انتظارات طرح پنبه را ارائه و بر اجرای طرح ترویج و آموزش با مشارکت تحقیقات، اجراء، ترویج و آموزش با محوریت سایت های الگویی تأکید کرد .

براساس این گزارش، مدیر کل دفتر ترویج کشاورزی و منابع طبیعی نیز به ارائه گزارش نشست های سه جانبه دفترترویج، طرح پنبه و مؤسسه تحقیقات پنبه کشور پرداخت و سیاست‌های دفتر ترویج را در تعامل با معاونت زراعت در چهارچوب طرح نظام نوین ترویج تشریح کرد.

امیری اظهار داشت: در تعامل مطلوب ایجاد شده بین تحقیقات، ترویج و اجرا، طرح های ترویجی- آموزشی محصولی با مشارکت و مساعدت مجریان مربوط در محصولات اساسی و محوری‌، طرح اقتصاد مقاومتی با هدف ارتقاء ضریب خود اتکایی، تهیه و تدوین و عملیاتی خواهد شد .

در ادامه این نشست دکتر زنگی، معاون پژوهشی مؤسسه تحقیقات پنبه کشور نیز یافته‌های تحقیقاتی و اهداف کمی تحقیقات پنبه را تشریح کرد .

سپس ضیایی، رئیس گروه ترویج زراعت و باغبانی دفتر ترویج، طرح ترویج و آموزش را با محوریت ایجاد سایت های الگویی تولیدی - ترویجی در هشت استان پایلوت برای حاضران توضیح داد.

در این نشست، ملاعلی مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان گلستان به نمایندگی از مدیران هماهنگی ترویج، افخمی کارشناس مسئول پنبه استان خراسان رضوی به نمایندگی از مدیران زراعت و نادری عارفی از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان به نمایندگی از محققان پنبه استان های پایلوت، دیدگاه‌ها، مسائل و انتظارات خود را به بحث گذاشتند .

گفتنی است پیش از پایان نشست نیز با تشکیل پانل تخصصی متشکل از مسئولان امر و سایر شرکت‌کنندگان در این نشست، مسائل، مشکلات و پیشنهادهای متعددی ارائه شد و اعضاء پانل نیز پاسخ های لازم را در ارتباط با موارد مطروحه ارائه کردند.

در طرح پنبه درنظر است پایلوت‌های عمومی در سطح سه هزار و 600 هکتار و در هشت استان در مزارع کشاورزان اجرایی شود.

در همین راستا طرح ترویج و آموزش پنبه با ایجاد 36 مورد سایت الگویی (هر سایت در سطح 100 هکتار و با پوشش 25 نفر کشاورز) در استان های گلستان، فارس، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، اصفهان، سمنان و آذربایجان شرقی در سال زراعی 97 - 96 با مشارکت معاونت زراعت و مؤسسه تحقیقات پنبه کشور عملیاتی خواهد شد.

نشست هم اندیشی طرح ترویج و آموزش پنبه با حضور 35 تن از مدیران هماهنگی ترویج کشاورزی، تولیدات گیاهی (زراعت) و محققان مرتبط با موضوع پنبه از هشت استان پایلوت در سالن کمالی نژاد مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) کرج برگزار شد .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید