Iranian Agriculture News Agency

شورای محلی انگلستان دست به دامان صنایع تولید آدامس شد

هزینه شوراها بالا رفته، آدامس قابل تجزیه در طبیعت تولید کنید

دورریز آدامس مصرف شده در انگلستان، انجمن ها و شوراهای محلی را دست به دامان صنایع تولید آدامس کرده تا این صنایع با ابداع روش هایی برای تولید آدامس های زیست تخریب پذیر( قابل تجزیه در طبیعت) به کاهش هزینه های هنگفت جمع آوری آدامس از روی زمین کمک کنند.

هزینه شوراها بالا رفته، آدامس قابل تجزیه در طبیعت تولید کنید

دورریز آدامس مصرف شده در انگلستان، انجمن ها و شوراهای محلی را دست به دامان صنایع تولید آدامس کرده تا این صنایع با ابداع روش هایی برای تولید آدامس های زیست تخریب پذیر( قابل تجزیه در طبیعت) به کاهش هزینه های هنگفت جمع آوری آدامس از روی زمین کمک کنند .

به گزارش ایانا ، شورای محلی دولتی (LGA) که 370 شورا و انجمن محلی را در انگلستان و ولز نمایندگی می کند، از صنایع تولید آدامس خواست به حذف هزینه سالانه 60 میلیون پوندی (معادل 76 میلیون دلار) جمع آوری آدامس از روی زمین کمک کنند .

« جودی بلیک»، سخنگوی زیست بوم LGA گفت: کمپین های آگاهی رسانی با وجود ارزش بالا، اما به تنهایی کافی نیست و شورا به کمک نوآورانه صنایع برای حل این مشکل امید بسته است. وی افزود: دورریز آدامس، دردسرهایی برای سنگفرش و آسفالت خیابان ها ایجاد کرده و این وضعیت ناخوشایند و غیر قابل قبول است. بر این اساس، فقط شورای «شلمزفورد» سالانه 68 هزار پوند بابت برداشتن دورریز آدامس از روی زمین هزینه می کند .

دیدگاه بخش تولید

سخنگوی شرکت تولید آدامس «ریگلی» که 89 درصد بازار آدامس انگلستان را در اختیار دارد، به تارنمای خبری - تحلیلی confectionerynews گفت: تغییر رفتار در بلندمدت بر مقابله با دورریز آدامس ارجحیت دارد. جلوگیری از پرتاب آدامس راه حل این مشکل است، نه پاکسازی بعد از آن و شرکت «ریگلی» به سرمایه گذاری روی برنامه هایی شامل آموزش در مدارس وتغییر رفتار ادامه می دهد تا این رفتار در بلندمدت تغییر کند .

عکس: gettyimages

این شرکت متعهد شده تا سال 2020 میلادی به هدف بیش از 100 هزار دانش آموز در کمپین ضد دور انداختن آدامس مدارس دست یابد .

آدامس قابل تجزیه در طبیعت

آدامس های مرسوم خاصیت تجزیه شدن در طبیعت را ندارد و شوراها و انجمن های محلی از تجهیزات خاص برای جمع آوری آشغال آن از روی زمین استفاده می کنند .

سخنگوی «ریگلی» با بیان اینکه این شرکت ممکن است ترکیبات و فناوری های جدید را مورد بررسی و واکاوی قرار بدهد، تصریح کرد: با این وجود، تمرکز این شرکت بر تغییر رفتار است .

بیش تر انواع آدامس به طور عمده از پلیمرهای غذایی، صمغ و نرم کننده ها تهیه می شود که قابل تجزیه در طبیعت نیست. برخی شرکت ها و سازمان های تحقیقاتی، پژوهش هایی روی برخی جایگزین ها به عمل آورده اند، اما هنوز از سوی شرکت های بزرگ تولیدی مورد استفاده قرار نگرفته است .

شرکت «ریولیمر »(Revolymer) یک پلیمر مصنوعی را از حدود 10 سال قبل به نام Rev 7 توسعه داده و مدعی شده است که دو تا سه ماه زیرآب و کمتر از دو ماه در خیابان تجزیه می شود. این شرکت، امتیاز فناوری Rev 7 را همچنان باز گذاشته، اما تاکنون از سوی شرکت های بزرگ جذب نشده است./

ترجمه: پرویز امانیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید