Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره کل منابع طبیعی استان تهران:

70 هزار هکتار از اراضی، تحت پوشش پروژه ترسیب کربن قرار می‌گیرند

با تأمین اعتباری معادل شش میلیارد تومان پروژه ترسیب کربن 70 هزار هکتار از اراضی شهرستان شهریار را تحت پوشش قرار می‌دهد.

رئیس اداره کل منابع طبیعی استان تهران در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: پروژه ترسیب کربن در شهرستان‌های اطراف استان تهران که سال گذشته با دفتر عمران سازمان ملل متحد قرار شد اجرایی شود، امسال مراحل پایانی سند اجرایی و مطالعات را می‌گذراند و قرار است با تأمین اعتبار در منطقه شهریار، ملارد و روستاهای اطراف اجرایی شود.

غلامعباس عبدی‌نژاد افزود: بودجه پیش‌بینی شده برای اجرای این پروژه پنج میلیارد تومان اعتبار دولتی است و یک میلیارد تومان نیز قرار است توسط دفتر عمران سازمان ملل متحد (UNDP) تأمین شود.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه پنج ساله بوده و 70 هزار هکتار از اراضی اطراف شهریار را در بر می‌گیرد.

عبدی‌نژاد مردم را یکی از ارکان پروژه ترسیب کربن برشمرد و ادامه داد: دولت و دفتر عمران سازمان ملل متحد نیز از دیگر ارکان این پروژه محسوب می‌شود و قرار است طرح مقابله با بیابانی شدن، احیای مراتع و اراضی تخریب شده و ارتقاء معیشت مردم اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: جوامع محلی در انجام پروژه‌های پیش‌بینی شده سهم بسزایی دارند و در این راستا تمامی جزئیات کار مدنظر قرار گرفته است.

آموزش جوامع محلی و ارتقاء معیشت از اهداف مدنظر پروژه ترسیب کربن

این مقام مسئول یادآور شد: زمینه‌های مختلفی ازجمله آموزش جوامع محلی، ارتقاء معیشت خانوار، احیاء، اصلاح و اجرای اراضی و مراتع کشاورزی در این روژه مدنظر قرار گرفته است.

عبدی‌نژاد تأکید کرد: از آنجایی که بودجه مربوط به تمامی بخش‌های کشاورزی و ازجمله این پروژه به‌تازگی به تصویب رسیده است، منتظر تقسیم‌بندی و اعلام رسمی هستیم تا بلافاصله پروژه اجرایی شود.

وی در پایان اظهار داشت: 70 روستای کشور در پروژه ترسیب کربن مشارکت دارند که امید است بتوانیم با اجرای موفق این پروژه، در منطقه شهریار آن را به شهرستان‌های اطراف استان تهران نیز ارتقاء دهیم./

خبرنگار: مژگان ستار

V-910306-01_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید