Iranian Agriculture News Agency

سالانه نزدیک به 2 میلیون پرنده در قبرس کشته می‌شود

قتل‌عام پرندگان نادر برای خوردن + عکس و فیلم

هر روزه صدها و یا شاید هزاران پرنده در قبرس در تورهایی که در ایران نیز از آن ها برای گرفتن پرندگان مهاجر استفاده می‌شود، گیر می‌افتند. به تازگی چندین ویدئو از این شیوه شکار پرندگان از قبرس منتشر شده است. ویدئوهایی جدید که نشانی از مشکلی قدیمی در قبرس هستند. سالانه صدها هزار پرنده در قبرس به این شکل کشته می‌شوند. این پرندگان بیش تر برای فروش غیرقانونی به رستوران‌ها شکار می‌شوند

قتل‌عام پرندگان نادر برای خوردن + عکس و فیلم


به گزارش ایانا از Rfi، هر روزه صدها و یا شاید هزاران پرنده در قبرس در تورهایی که در ایران نیز از آن ها برای گرفتن پرندگان مهاجر استفاده می‌شود، گیر می‌افتند. به تازگی چندین ویدئو از این شیوه شکار پرندگان از قبرس منتشر شده است. ویدئوهایی جدید که نشانی از مشکلی قدیمی در قبرس هستند. سالانه صدها هزار پرنده در قبرس به این شکل کشته می‌شوند. این پرندگان بیش تر برای فروش غیرقانونی به رستوران‌ها شکار می‌شوند . قبرس از سال ۱۹۷۴ به دو بخش یونانی و ترک تقسیم شده است، اما انگلیس همچنان دو پایگاه نظامی نیز در این منطقه دارد .


ویدئو پنج روز پیش فیلمبرداری شده است

آن‌چنان که در این ویدئوها نیز (اینجا) + (اینجا) + (اینجا) دیده می‌شود، تورهایی به درخت‌ها بسته شده‌اند و پرندگان در میان این تورها گیر افتاده‌اند. بیش تر این پرندگان را "سسک سر سیاه" و "دم سرخ" تشکیل می‌دهند، پرندگانی که در فهرست گونه‌های محافظت‌شده قرار دارند. سپس افرادی برای جمع کردن پرندگان که بیش تر آن ها پیش تر مرده‌اند، از راه می‌رسند .

از اکتبر سال ۲۰۱۶ تاکنون ۸۵۵ تور و ۳۵۰۱ شاخه چسبناک توسط سازمان‌های مردم‌نهاد کشف و نابود شده‌اند.

همچنین ۱۰۰ نفر نیز در این رابطه بازداشت شده‌اند


بر اساس برآورد سازمان‌های مردم‌نهاد، فقط در پاییز گذشته بیش از یک میلیون و هفتصد هزار پرنده در قبرس کشته شده‌اند. حدود ۲۱ کیلومتر تور برای این شکار غیرقانونی تاکنون کشف شده‌اند. پرندگان توسط دستگاه‌های الکتریکی که صدای برخی پرندگان را تقلید می‌کنند به سمت این تورها کشانده می‌شوند .




فیلم‌برداری و عکاسی از اقدامات غیرقانونی این شکارچیان بسیار سخت است، چرا که به نظر می‌رسد آن ها افراد خلافکاری باشند. آنها سالانه میلیون‌ها دلار درآمد دارند.
بیشتر پرندگانی که شکار می‌شوند از مناطق تحت حاکمیت انگلیس در پایگاه‌های نظامی است به خصوص که این مناطق بسته نیستند. شکارچیان حتی در سال‌های ۲۰۰۰ شروع به کاشت درخت‌های اقاقیا کردند که سپس از این درخت‌ها برای بستن تورها استفاده کنند.
پرندگان سپس به رستوران‌ها در بخش یونانی جزیره فروخته می‌شوند. این در حالی است که غذایی که با گوشت این پرندگان پخته می‌شود ممنوع است. طبق تحقیقات ما حدود ۱۵۵ گونه مختلف پرنده در این تورها گیر می‌افتند. پرندگانی که به درد رستوران‌ها نخورند به سادگی دور انداخته می‌شوند.
اراده سیاسی برای متوقف کردن این کشتار وجود ندارد چرا که بیشتر مردم قبرس نیز اساساً به این مسئله توجه نمی‌کنند./


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید