Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از بزرگ‌ترین زنجیره تولید شترمرغ کشور در شیراز:

صنعت شترمرغ با هدف افزایش اشتغال، ارزش افزوده و صادرات توسعه می‌یابد/ ایران از کشورهای مطرح در تولید و پرورش شترمرغ در جهان

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایران ازجمله کشورهای مطرح در تولید و پرورش شترمرغ در جهان است و توسعه این صنعت در دستورکار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

صنعت شترمرغ با هدف افزایش اشتغال، ارزش افزوده و صادرات توسعه می‌یابد/ ایران از کشورهای مطرح در تولید و پرورش شترمرغ در جهان

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایران از جمله کشورهای مطرح در تولید و پرورش شترمرغ در جهان است و توسعه این صنعت در دستورکار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.


به گزارش ایانا از وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در بازدید از بزرگ ترین زنجیره تولید شتر مرغ کشور در شیراز اظهار کرد: صنعت شترمرغ کمتر از دو دهه است که در کشور ما آغاز به کار کرده ولی امروز ایران از جمله کشورهای مطرح در تولید و پرورش شتر مرغ در دنیاست.
وی با بیان این که خوشبختانه استقبال از مصرف گوشت شتر مرغ در کشور رو به افزایش است، خاطرنشان کرد: محصولات جانبی شتر مرغ شامل: پوست، پر، روغن و ... ارزش افزوده بالایی برای صادرات دارد.
حجتی با اشاره به این که این فعالیت کشاورزی در حوزه های اشتغال، ارزش افزوده و توسعه صادرات موثر است، تصریح کرد: توسعه تولید و پرورش شترمرغ در کشور در راستای اقتصاد مقاومتی در دستورکار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد و این وزارت از متقاضیان و کار آفرینان این فعالیت به طور همه جانبه حمایت و پشتیبانی می کند.
وی خطاب به میران تاکید کرد: به منظور توسعه فضای کسب و کار در این بخش، مدیران استانی و ملی باید در انجام امور متقاضیان تسهیل و تسریع نمایند.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید