Iranian Agriculture News Agency

تدوین برنامه چهار ساله تولید و تهیه بسته صیانت از اشتغال در بخش کشاورزی زنجان

همایش "تبیین شعار سال 96 در بخش کشاورزی استان زنجان" با حضور استاندار زنجان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به همراه مدیران و معاونان سازمان و سایر مسئولان استانی و شهرستانی و جمعی از فعالان بخش کشاورزی استان در سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد.

تدوین برنامه چهار ساله تولید و تهیه بسته صیانت از اشتغال در بخش کشاورزی زنجان

همایش "تبیین شعار سال 96 در بخش کشاورزی استان زنجان" با حضور استاندار زنجان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به همراه مدیران و معاونان سازمان و سایر مسئولان استانی و شهرستانی و جمعی از فعالان بخش کشاورزی استان در سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد.

به گزارش ایانا از زنجان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در این همایش هم‌افزایی و تبادل افکار در راستای تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری و شعار سال را از اهداف برگزاری همایش برشمرد و بخش کشاورزی را از بخش های مهم اقتصادی کشور دانست.

حسین جعفری با اشاره به سهم 33 درصدی بخش کشاورزی در اشتغال استان و همچنین ارزش افزوده 26 درصدی در این بخش تصریح کرد: مقایسه این آمار با نرم کشوری نقش مهم بخش کشاورزی استان در اشتغال و تولید ناخالص داخلی را به خوبی نمایان می کند.

وی خاطرنشان کرد: با فراهم کردن زیرساخت های لازم توسط دولت و همچنین همت و تلاش تولیدکنندگان، دستاوردهای بزرگی در بخش کشاورزی استان زنجان حاصل شده است.

جعفری با اشاره به رشد 40 درصدی تامین و تولید بذور گواهی شده طی سال گذشته در استان زنجان بیان داشت: توزیع کود نیز در استان با افزایشی قابل توجه به 45 هزار تن رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان افزود: اجرای نظام نوین ترویج کشاورزی و تجهیز مراکز جهاد کشاورزی از دیگر موفقیت ها و اقدامات بزرگی است که با هدف دانش بنیان کردن بخش کشاورزی و ارتقای دانش در واحد سطح در استان زنجان انجام گرفته است.

وی تداوم افزایش تولید انواع محصولات کشاورزی در استان زنجان را از آثار و نتایج اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی در استان دانست و تصریح کرد: با افزایش دانش فنی بهره‌برداران به واسطه اجرای این طرح شاهد ارتقای سطح کمی و کیفی محصولات تولیدی در استان هستیم.

جعفری ادامه داد: از سال 92 تاکنون موفقیت های بزرگی در بخش کشاورزی استان زنجان حاصل شده است که بهره برداری از 434 طرح در حوزه تولیدات دامی استان با اشتغالزایی یک هزار نفر از جمله آن ها به شمار می رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به بسترسازی دولت برای ارتقای کمی و کیفی تولیدات کشاورزی اضافه کرد: سال گذشته اعتبارات مصوب استان از محل کمک های بلاعوض دولتی برای اجرای آبیاری های نوین و توسعه باغات در اراضی شیب دار به 500 میلیارد ریال رسید.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در مجموع 450 میلیارد ریال برای خرید ادوات کشاورزی از جمله 49 دستگاه کمباین به کشاورزان استان زنجان تسهیلات پرداخت شد که به طور قطع در کاهش ریزش ها و افزایش کیفیت محصولات تولیدی نقش تعیین کننده ای خواهد داشت.

جعفری در ادامه دو طرح کاداستر و رفع تداخل اراضی را از طرح های مهم بخش کشاورزی استان زنجان برشمرد و بیان داشت: بنا داریم تا تیر ماه سال جاری حدنگاری اراضی در شهرستان طارم به پایان برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اعطای 65 میلیارد تومان تسهیلات طرح رونق تولید به 176 واحد تولیدی کشاورزی استان عنوان کرد: در 48 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نیز مشکلات 217 واحد تولیدی کشاورزی استان مورد بررسی قرار گرفته است.

وی به تاکید مقام معظم رهبری بر دو موضوع تولید و اشتغال اشاره و بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با تدوین برنامه چهار ساله برای تولید و تهیه بسته ویژه اشتغال، برنامه ها و اقدامات مختلفی در این راستا در دستور کار خود قرار داده است.

جعفری با بیان اینکه توسعه کشاورزی و مکانیزه شدن آن به طور طبیعی کاهش اشتغال در این بخش را به دنبال دارد، افزود: در تهیه بسته اشتغال در بخش کشاورزی استان صیانت از اشتغال موجود از طریق ایجاد صنایع تبدیلی، توسعه گلخانه ها، توسعه دامداری های کوچک روستایی و توسعه مشاغل خانگی از جمله پرورش قارچ و پرورش ماهیان زینتی در دستور کار قرار دارد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید