Iranian Agriculture News Agency

بنیان‌گذاران آب مجازی در نخستین کنفرانس در تهران، به صورت ویدئو کنفرانس مقاله ارایه می‌دهند

هلند، میزبان دومین کنفرانس بین‌المللی آب مجازی

به گفته قائم مقام دبیر اجرایی کنفرانس بین‌المللی آب مجازی، دو تن از بنیانگذاران آب مجازی، در نخستین کنفرانسی که در ایران برگزار می‌شود به صورت غیرحضوری به ارایه مقاله خواهند پرداخت. از آنجا که قرار است به صورت سالانه کنفرانس آب مجازی برگزار شود، هلند دومین میزبان این کنفرانس بین‌المللی خواهد بود.

هلند، میزبان دومین کنفرانس بین‌المللی آب مجازی

به گفته قائم مقام دبیر اجرایی کنفران س بین‌المللی آب مجازی دو تن از بینان‌گذاران آب مجازی، در اولین کنفرانسی که در ایران برگزار می‌شود به صورت غیرحضوری به ارایه مقاله خواهند پرداخت. از آنجا که قرار است به صورت سالانه کنفرانس آب مجازی برگزار شود، هلند دومین میزبان این کنفرانس بین‌المللی خواهد بود.

به گزارش ایانا، عاطفه نژندعلی، قائم مقام دبیر اجرایی کنفرانس بین‌المللی آب مجازی گفت: کنفرانس بین‌المللی آب مجازی قرار است هر ساله در یکی از کشورهای دنیا برگزار شود. در حال حاضر هلند برای برگزاری دومین کنفرانس اعلام آمادگی کرده است.

وی افزود: پیشنهاد اولیه برگزاری کنفرانس آب مجازی، اواخر سال 94 داده شد. برنامه‌ریزی‌های اولیه با تشکیل دبیرخانه و کمیته‌های علمی و اجرایی تشکیل شد. این کنفرانس در 9 و 10 اردیبهشت 96 در ایران برگزار خواهد شد.

نژندعلی بیان کرد: محورهای همایش شامل مفهوم اولیه آب مجازی، نقش آب مجازی در حل بحران آب، امنیت غذایی و تهیه نقشه راهی برای تجارت آب مجازی در کشور میزبان است. این کنفرانس شامل سخنرانی کلیدی، پنل تخصصی و مقالات پژوهشی در راستای بررسی ابعاد مختلف آب مجازی است.

وی گفت: "تونی الن" و "هوسترا" که از بنیان‌گذاران مبحث آب مجازی هستند، در این کنفرانس به صورت ویدئو کنفرانس سخنرانی داشته و به ارایه مقاله می‌پردازند.

دبیر اجرایی کنفرانس بین‌المللی آب مجازی ادامه داد: 4 پنل تخصصی این کنفرانس شامل موضوعات و مفاهیم آب مجازی، روش پیاده سازی آن در سطح ملی، فرصت‌ها و چالش‌های آب مجازی، بررسی تجارت آب مجازی، امنیت غذایی و حکمرانی پایدار آب و در نهایت بررسی تئوری‌های آب مجازی خواهد بود.

به گفته وی، مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران امیدوار است خروجی‌های این کنفرانس، منجر به تهیه نقشه راهی برای حل بحران آب کشور شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید