Iranian Agriculture News Agency

برداشت محصول کلزا در کرمان آغاز شد

در راستای اصلاح الگوی کشت و سیاست ها و برنامه های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی در جهت تولید دانه های روغنی و عدم وابستگی تولید روغن به سایر کشورها کشت محصول کلزا در منطقه شهداد شهرستان کرمان توسعه داده شد.

برداشت محصول کلزا در کرمان آغاز شد

در راستای اصلاح الگوی کشت و سیاست ها و برنامه های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی در جهت تولید دانه های روغنی و عدم وابستگی تولید روغن به سایر کشورها کشت محصول کلزا در منطقه شهداد شهرستان کرمان توسعه داده شد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، فریدون آهنگری، مدیر زراعت این سازمان در بازدید از آغاز برداشت از مزارع کلزا منطقه شهداد گفت: در راستای اصلاح الگوی کشت و سیاست ها و برنامه های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی در جهت تولید دانه های روغنی و عدم وابستگی تولید دانه های روغنی به سایر کشورها سطح زیر کشت این محصول در استان به 1730 هکتار افزایش یافته است .

وی با بیان اینکه برداشت محصول کلزا از نیمه فروردین ماه در شهداد آغاز شد، افزود: برداشت این محصول تا پایان خردادماه در استان ادامه دارد

وی افزود: با اجرای این طرح سطح زیرکشت این محصول در منطقه شهداد شهرستان کرمان به 175 هکتار رسیده که در سال اول کشت این مقدار 40 هکتار بوده است .

آهنگری افزود: با توجه به خسارت سرمازدگی و سیل به بیش از 455 هکتار از مزارع کلزای استان، فعلا در سطح 1275 هکتار قابل برداشت است .

کلزا یکی از گیاهان روغنی است که دارای میانگین 45-40 درصد روغن خوراکی در دانه و 26-17 درصد پروتئین و کنجاله آن حاوی 50 درصد پروتئین است که برای مصارف خوراک دام کاربرد دارد و روغن کلزا به دلیل پایین بودن اسیدهای چرب اشباع و دارا بودن اسیدهای چرب غیراشباع و فاقد کلسترول بودن از جمله باکیفیت‌ترین روغن‌های خوراکی است .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید