Iranian Agriculture News Agency

پیش بینی کشت مکانیزه برنج در 60 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران/ خزانه گیری 90 درصدی برنج

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: سال گذشته 50 هزار هکتار از زمین های استان مازندران به صورت مکانیزه نشاکاری شد که پیش بینی امسال برای کشت مکانیزه برنج در 60 هزار هکتار است.

پیش بینی کشت مکانیزه برنج در 60 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران/ خزانه گیری 90 درصدی برنج

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: سال گذشته 50 هزار هکتار از زمین های استان مازندران به صورت مکانیزه نشاکاری شد که پیش بینی امسال برای کشت مکانیزه برنج در 60 هزار هکتار است .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، عزیزالله شهیدی فر اظهار با بیان اینکه بسیاری از شالیکاران با در اختیار گرفتن سبد های مخصوص خزانه گیری برنج ،نشاءمکانیزه را انجام می دهند، بیان داشت: در حال حاضر سه هزار دستگاه نشاء کار در استان وجود دارد .

معاون جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه به طور متوسط یک میلیون و 500 تا 2میلیون تومان هزینه تولید بوته نشاء و انجام نشاکاری مکانیزه برای هر هکتار از طریق بانک نشاء است، گفت: از آنجاییکه خزانه گیری برنج در سه سال اخیر با هدف کشت دوم از اواخر اسفند هر سال آغاز می شود، بانک نشاء بر خلاف خزانه گیری سنتی بدون توجه به تغییرات آب و هوایی، بدون دغدغه فعالیت خود را انجام می دهد .

نشاء برنج در بانک نشاء در فضای سربسته با استفاده از خاک و آبیاری قطره ای و در دمای مناسب رشد پیدا می کند و انجام نشاء آن فقط از طریق دستگاه نشاء کار میسر است .

** خزانه گیری 90 درصدی برنج در مازندران

شهیدی فر با بیان اینکه در حال حاضر شالیکاران مازندران سخت مشغول شخم و شیار و آب تخت کردن زمین هستند، گفت: تا کنون 90 درصد زمین های استان آب تخت و خزانه گیری شده است .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید