Iranian Agriculture News Agency

گزارش ایانا از پنجمین نمایشگاه بین المللی ابزار و فناوری هاى هوشمند کشاورزى چین - پکن

معرفی جدیدترین ابزار هوشمند و تکنولوژی هاى نوین آبیارى و کنترل از راه دور در نمایشگاه پکن+ تصاویر

پنجمین نمایشگاه بین المللی ابزار و فناوری هاى هوشمند کشاورزى چین - پکن با موضوع معرفی جدیدترین ابزار هوشمند و تکنولوژی هاى نوین آبیارى و کنترل از راه دور

معرفی جدیدترین ابزار هوشمند و تکنولوژی هاى نوین آبیارى و کنترل از راه دور در نمایشگاه پکن+ تصاویر


محمد حسین عمادى- مشاور فناوری های نوین وزیر جهاد کشاورزی-پکن:

دولت چین از سال ٢٠١٠ در امر توسعه فن آورى پیشرفته و هوشمند در حوزه کشاورزى سرمایه گذارى کلان و بنیادى کرده است. در همین راستا دولت از پنج سال گذشته در شهر پکن و در محل نمایشگاه هاى بین المللی اقدام به برگزارى نمایشگاه ابزار و ادوات بسیار پیشرفته و هوشمند در کشاورزى کرده است.
دکتر محمد حسین عمادی مشاور فناوری های نوین وزیر جهاد کشاورزی ، مشاور تحقیقات آموزش عالی چین و عضو انجمن دولتی ایران و چین ، ماحصل دیدار خود از این نمایشگاه که در سال جارى به ابزار هوشمند و تکنولوژی هاى نوین آبیارى و کنترل از راه دور اختصاص یافته، در اختیار ایانا قرار داده که از نظرتان می گذرد:

از نکات برجسته در این نمایشگاه، می توان به چند موردکه در بازدید یک روزه رویت شد، اشاره کرد:
١- ظهور پر رنگ پهبادهاى خاص فعالیت هاى کشاورزى. این پهبادها که تاکنون عمدتا جهت تهیه اطلاعات هوایی در ارتفاع کم از آن ها استفاده می شد، هم اکنون به صورت فراگیر در فعالیت ها و اقدامات عملیات کشاورزى از آن ها استفاده می شود.
فعالیت هایی همچون استفاده در سمپاشی، کودهاى میکرو و علف کش ها. این پهبادها که توسعه فراوانى در زمینه ظرفیت باطرى و قدرت عملیاتى یافته اند می توانند با دقت فراوان و هزینه کمتر بسیارى از فعالیت ها را در مزارع کشاورزى بزرگ انجام دهند.
٢- وجود ابزار هوشمند Smart در سنجش و انتقال الکترونیک اطلاعات و داده هاى آب و هوایی جهت ایجاد پایگاه اطلاعاتى جامع با استفاده از انرژى خورشیدى.
٣- تکنولوژی هاى جدید در ابزار و ادوات آبیارى تحت فشار مانند لوله هاى تیپ با تنوع و کارایی بیشتر و هزینه کمتر. بخصوص نوع جدیدى از لوله هاى تیپ نشتى (Moistube) که جهت استفاده در زیر خاک در مناطق کویرى و جهت احیای بیابان می توان از آن استفاده کرد.
٤- ابزار هوشمند کنترل کننده بهره بردارى از منابع آب همچون کنتورهاى هوشمند که می توانند بر اساس برنامه ریزى از قبل و هم روش امواج جریان و میزان بهره بردارى از آب را کنترل و هدایت کنند.
لازم به ذکر است دولت چین که با پدیده خشکسالی و محدودیت منابع آبی در مناطق شمال و غرب چین مواجه است، به صورت جدى در حال سرمایه گذارى و حمایت ازمراکز تحقیقات و شرکت هایی است که به دنبال استفاده فن آوری هاى نوین آب اندوز که می تواند در صرفه جویی از مصرف آب به این کشور کمک کند، است.
در کنار این نمایشگاه جلسات سخنرانى و گفت و گو پیرامون فناوری هاى موردنظر نیز برگزار گردید./



















انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید