Iranian Agriculture News Agency

بازار جهانی اینترنت اشیا برای دوره 2016 تا 2022

بازار جهانی اینترنت اشیا در بخش کشاورزی به 20 میلیارد دلار می رسد

انتظار می رود بازار اینترنت اشیا در بخش کشاورزی به نرخ رشد مرکب سالانه بیش از 16درصد طی سال های 2016 تا 2022 برسد که ارزشی حدود 20 میلیارددلار برآورده شده است.

بازار جهانی اینترنت اشیا در بخش کشاورزی به 20 میلیارد دلار می رسد

انتظار می رود ، بازار اینترنت اشیا در بخش کشاورزی به نرخ رشد مرکب سالانه بیش از 16درصد طی سال های 2016 تا 2022 برسد که ارزشی حدود 20 میلیارددلار برآورده شده است.

به گزارش ایانا از globenewswire ، کشاورزی یکی از فعالیت های اقتصادی مهم کشورها به شمار می رود، که به تدریج به جای استفاده از کتابچه راهنما به سمت مکانیزاسیون در جنبه های گوناگون آن پیش می رود که از آن جمله می توان به شیوه های مدیریت داده ها اشاره کرد.


این در حالی است که کاهش فن آوری های مربوطه و سهولت ادغام آن ها با دستگاه های دیگر برای دستیابی به سیستم اینترنت اشیا قابل دوام از مسایل مهم است. باتوجه به تأکید بر امنیت غذایی، توسعه پذیرش فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش کشاورزی، نیاز به مدیریت داده ها در بخش کشاورزی و افزایش محبوبیت پهپادها و هواپیماهای بدون سرنشین و کشاورزی دقیق دارد.


این در حالی است که درآمد تولید شده از هر نرم افزار، شامل نظارت بر عملکرد، نرخ متغیر برنامه، ثبت نقشه برداری، نظارت خاک، فرایند ارزیابی آفات محصول، آبیاری دقیق و مدیریت دام؛ و همچنین قطعات سیستم شامل : سیستم ردیابی و موقعیت یاب (دستگاه
GPS ، Radio Frequency Identification (RFID) (1)) ، نظارت و تشخیص سیستم (حسگرها، پهپاد / هواپیماهای بدون سرنشین، وسایل نقلیه و تراکتور خودکار)، سیستم های مخابراتی (فن آوری های ارتباطی شبکه و استانداردها و پروتکل ها )، و دستگاه های محاسبات ابری (2)هستند که می تواند روی بازار این گونه فناوری ها تاثیر گذار باشد.

گفتنی است، بازیکنان فعال در بازار جهانی اینترنت اشیا و در حوزه کشاورزی به شرح زیر هستند:

AGCO Corporation, CNH Industrial, John Deere & Company, Lindsay Corporation, Raven Industries, Trimble Navigation

ترجمه: فرحناز سپهری

1- Radio Frequency Identification (RFID) :ابزاری که با استفاده از امواج رادیویی می تواند اطلاعات ذخیره شده بر روی برچسب متصل به یک شی را دریافت کند

2- cloud computing :رایانش ابری:مدل رایانشی بر پایهٔ شبکه‌های رایانه‌ای مانند اینترنت است که الگویی تازه برای عرضه، مصرف و تحویل خدمات رایانشی (شامل زیرساخت، نرم‌افزار، بستر، و سایر منابع رایانشی) با به کارگیری شبکه ارائه می‌کند .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید