Iranian Agriculture News Agency

به منظور حمایت از تشکل های فعال در صنعت بذر و نهال صورت گرفت:

انعقاد تفاهمنامه همکاری بین مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال و انجمن تولیدکنندگان بذر اصلاح‌شده

براساس این تفاهم نامه، انجمن صنفی تولیدکنندگان بذر اصلاح شده در فرآیند صدور و تمدید مجوز از طریق بررسی درخواست های جدید صدور مجوز تولید بذر گندم و جو و بررسی تخلفات یا انحرافات احتمالی تولید کننده از منشور تعهدات تولید بذر یا اساسنامه انجمن مشارکت می نماید و متقاضیان جدید صدور مجوز تولید بذر گندم و جو، درخواست خود را به انجمن تسلیم خواهند کرد.

انعقاد تفاهمنامه همکاری بین مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال و انجمن تولیدکنندگان بذر اصلاح‌شده

تفاهم نامه همکاری بین مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال و انجمن صنفی تولیدکنندگان بذر اصلاح شده به امضاء رئیس مؤسسه و رئیس این انجمن رسید.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، این تفاهم نامه به منظور تقویت و حمایت از تشکل های فعال در صنعت بذر و نهال و همچنین ارتقای مشارکت بخش غیر دولتی در فرآیند صدور مجوز تولید بذر منعقد شد.

براساس این تفاهم نامه، انجمن صنفی تولیدکنندگان بذر اصلاح شده در فرآیند صدور و تمدید مجوز از طریق بررسی درخواست های جدید صدور مجوز تولید بذر گندم و جو و بررسی تخلفات یا انحرافات احتمالی تولید کننده از منشور تعهدات تولید بذر یا اساسنامه انجمن مشارکت می نماید و متقاضیان جدید صدور مجوز تولید بذر گندم و جو، درخواست خود را به انجمن تسلیم خواهند کرد. بر این اساس انجمن موظف است دستورالعمل ارائه شده از سوی مؤسسه، نسبت به بازدید و بررسی امکانات و صلاحیت های فنی متقاضی تولید بذر اقدام نموده، در صورت تأیید، مراتب را از طریق کارشناس مسئول استانی مؤسسه، به کمیته فنی بذر استان اعلام نماید.

در این تفاهم نامه آمده است: پس از تایید نهایی درخواست متقاضی در کمیته فنی بذر استان، پرونده متقاضی با رعایت مقررات مربوطه، از طریق واحد استانی، به مؤسسه ارسال خواهد شد و چنانچه صلاحیت متقاضی از سوی انجمن احراز نگردد، انجمن باید موضوع را با ذکر دلایل و مستندات، برای طرح در کمیته فنی بذر استان، به صورت کتبی به کارشناس مسئول استانی مؤسسه اعلام نماید.

براساس این تفاهم نامه، در صورتی که در خصوص صدور مجوز تولید بذر بین انجمن و کمیته فنی بذر استان اختلاف نظر به وجود آید، موضوع به معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی ارجاع خواهد شد و نظر معاونت زراعت در خصوص صدور یا عدم صدور مجوز ملاک عمل خواهد بود. همچنین به منظور آگاهی از تخلفات یا انحرافات تولید کننده از منشور تعهدات تولید بذر یا اساسنامه انجمن، مؤسسه قبل از تمدید مجوزهای قبلی، نسبت به استعلام از انجمن اقدام خواهد کرد. گزارش انجمن در تصمیم گیری مؤسسه برای تمدید مجوز ملاک عمل خواهد بود.

گفتنی است مدت اجرای این تفاهم نامه به مدت یک سال از زمان امضاء است و طرفین با تفاهم نسبت به تمدید آن اقدام خواهند کرد ./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید