Iranian Agriculture News Agency

مدیر شیلات استان کرمان اعلام کرد:

استحصال 2300 تن گوشت سفید از استخرهای پرورش ماهی کرمان در سال 95

مدیر شیلات استان کرمان گفت: به منظور ترویج پرورش و مصرف آبزیان 68 دوره آموزشی برگزار شده است و ترویج مصرف آبزیان با برگزاری کلاس‌های طبخ انواع آبزیان و برپایی جشنواره غذاهای دریایی در نقاط مختلف استان به عنوان غذای سلامتی از سیاست های این مدیریت به شمار می رود.

استحصال 2300 تن گوشت سفید از استخرهای پرورش ماهی کرمان در سال 95

مدیر شیلات استان کرمان از استحصال دو‌‌هزار و 300 تن گوشت سفید از استخرهای پرورش ماهی این استان در سال 95 خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، ابوالقاسمی با بیان این مطلب گفت: 403 واحد پرورش ماهی با تولیدی معادل دو هزار و 300 تن در استان در سال 95 فعالیت دارند.

وی از توسعه پرورش ماهیان خاویاری خبر داد و گفت: پرورش ماهیان خاویاری از سال 94 آغاز شد و تاکنون شش هزار و 500 قطعه ماهی خاویاری به استان وارد شده و 18 تن گوشت قابل استحصال است.

مدیر شیلات استان کرمان با بیان اینکه در استان کم آب مانند کرمان وجود استخرهای ذخیره پتانسیل خوبی برای پرورش آبزیان است، گفت: به منظور ترویج پرورش و مصرف آبزیان 68 دوره آموزشی برگزار شده است و ترویج مصرف آبزیان با برگزاری کلاس های طبخ انواع آبزیان و برپایی جشنواره غذاهای دریایی در نقاط مختلف استان به عنوان غذای سلامتی از سیاست های این مدیریت به شمار می رود.

ابوالقاسمی با بیان اینکه در استان آب های شور و بلا استفاده وجود دارد، گفت: این آب‌ها قابلیت پرورش آرتمیا مانند منطقه نوق شهرستان رفسنجان را دارد که در حال حاضر سایت پرورش آرتمیا در این منطقه فعال است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید