Iranian Agriculture News Agency

در راستای اجرای تفاهمنامه فی‌مابین

بستر کشاورزی فرامرزی اتاق البرز در اوکراین فراهم شد/ انتقال محموله‌های صادراتی فله‌ای ایران به اوکراین جهت بسته‌بندی و ارسال به اروپا

بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده، بستر همکاری در زمینه کشاورزی فرامرزی استان البرز در شهر خرسون فراهم شد.

بستر کشاورزی فرامرزی اتاق البرز در اوکراین فراهم شد/ انتقال محموله‌های صادراتی فله‌ای ایران به اوکراین جهت بسته‌بندی و ارسال به اروپا

رئیس اتاق البرز گفت: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده، بستر همکاری در زمینه کشاورزی فرامرزی استان البرز در شهر خرسون فراهم شد.


به گزارش ایانا از اتاق ایران، رئیس اتاق البرز با اشاره به سفر فعالان بخش خصوصی استان البرز به اوکراین و دیدار با سفیر ایران در اوکراین، استاندار، معاون استاندار و مدیرکل کشاورزی شهر خرسون اوکراین گفت: این سفر در راستای اجرای تفاهمنامه فی‌مابین سال گذشته استان البرز با شهر خرسون اوکراین و به‌منظور بازدید از زمین‌های زراعی و آشنایی بیشتر با قوانین و مقررات کشاورزی فرامرزی کشور اوکراین انجام‌ شده است.

رحیم بنا مولایی گفت: توافق‌های اولیه برای همکاری در زمینه کشاورزی و دام‌پروری سبک توسط این استان در کشور اوکراین انجام‌شده است. بر اساس مذاکرات انجام‌شده کارشناسان استان البرز ظرف مدت دو ماه آتی ضمن آشنایی با قوانین و مقررات اوکراین نسبت به انعقاد قرارداد نهایی در این زمینه اقدام کنند.

بنا مولایی با اشاره به استقبال اوکراین از سرمایه‌گذاران البرزی برای تولید انواع محصولات کشاورزی در اراضی این کشور اظهار کرد: اوکراین بستر بسیار خوبی برای کشت فرا سرزمینی دارد چرا که در تمام سال به دلیل روند مطلوب بارندگی‌ها از آبیاری بی‌نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: با ایجاد کشت فرا سرزمینی از سوی استان البرز در اوکراین قیمت تمام‌شده محصولات کاهش جدی خواهد داشت، ازاین‌ رو علاوه بر تأمین نیاز بازارهای داخلی می‌توان نسبت به صادرات محصولات اقدام کرد.

بنامولایی از مذاکرات اولیه برای همکاری مشترک البرز و خرسون جهت تولید کاغذ و چوب خبر داد، همچنین از کشور اوکراین به‌عنوان شاهراه صادرات ایران به کشورهای اروپایی در آینده نام برد.

وی با اشاره به تعرفه صفر گمرکی به کشورهای اروپایی برای اوکراین گفت: کشور اوکراین پیشنهاد انتقال محموله‌های صادراتی به‌صورت فله‌ای به این کشور را ارائه تا پس از بسته‌بندی به اروپا صادر شود. همچنین مذاکراتی برای تأمین نیاز کشور به‌دانه‌های روغنی از جمله ذرت، جو و تخم آفتابگردان از کشور اوکراین انجام و مقرر شد این‌گونه مبادلات از طریق بندر اوداسا اوکراین به بندرعباس صورت گیرد.

بنا مولایی با اشاره به میزگردهای تجاری در اتاق بازرگانی استان‌های کیف و خرسون افزود: زمینه‌های همکاری گسترده دو کشور در بخش کشاورزی و صنعتی فراهم است و امیدواریم این مهم در عرصه اقتصادی نیز جایگاه مناسبی به دست آورد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های ایران با مسئولیت استان البرز و به میزبانی اوکراین در آبان ماه امسال افزود: البرز به‌عنوان استان معین کشور در روابط با اوکراین انتخاب شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید