Iranian Agriculture News Agency

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اصفهان عنوان کرد:

خرید و ذخیره سازی میوه شب عید در استان اصفهان به میزان کافی

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در ارتباط با فراوانی سیب و پرتقال در بازار هیچ نگرانی وجود ندارد، البته از لحاظ قیمت نیز باید نهادهای نظارتی با ورود بیشتر به بازار بر قیمت‌ها نظارت داشته باشند.

خرید و ذخیره سازی میوه شب عید در استان اصفهان به میزان کافی

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از خرید و ذخیره سازی میوه شب عید به میزان کافی در این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، احمد صفی با بیان این مطلب اظهار کرد: در زمینه تنظیم بازار باید دو مولفه اصلی یعنی فراوانی کالا در بازار و نظارت و کنترل بازار را مورد توجه قرار داد.

وی ادامه داد: وظایف وزارت جهاد کشاورزی عمدتاً در بخش فراوانی کالا تعریف شده و موضوع نظارت در حیطه وظایف اصناف، سازمان حمایت و تعزیرات قرار دارد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت بازار میوه افزود: تولیدکنندگان و صادرکنندگان پیش‌بینی می‌کردند امسال سال بسیار خوبی هم به لحاظ بازار داخلی و هم از جهت صادرات در بازار میوه به خصوص مرکبات و پرتقال داشته باشیم؛ اما سرما و برف ناگهانی باعث آسیب به محصولات و بخش قابل توجهی از مرکبات شمال شد و این در حالی است که حدود 70 درصد مرکبات در شمال تولید می‌شود و این اتفاق باعث وارد شدن تنش به بازار شد. در این شرایط توجه بیشتر خریداران به سمت محصولات جنوب کشور رفت که در آن مناطق نیز مشکلاتی به وجود آمد.

صفی تصریح کرد: خوشبختانه تدابیر لازم در راستای کنترل بازار میوه در سطح استان شکل گرفته، دو کالای اساسی این بازار یعنی پرتقال و سیب به میزان کافی خرید و ذخیره سازی شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، در صورت ضرورت و صلاحدید می‌توان به زودی بخشی از این محصولات را وارد بازار کرد و از طریق فروشگاه‌های بزرگ در سطح شهر نسبت به عرضه آنها اقدام کرد.

وی بابیان اینکه در ستاد تنظیم بازار تصمیمات خوبی در راستای کنترل بازار شب عید اتخاذ شده، افزود: در ارتباط با فراوانی سیب و پرتقال در بازار هیچ نگرانی وجود ندارد، البته از لحاظ قیمت نیز باید نهادهای نظارتی با ورود بیشتر به بازار بر قیمت‌ها نظارت داشته باشند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اصفهان در ارتباط با بازار مواد پروتئینی نیز گفت: در زمینه افزایش قیمت بعضی از موارد پروتئینی مانند گوشت باید توجه داشت که طبق بررسی‌ها مجموع تورم طی چهار سال گذشته به حدود 70 درصد رسیده است و این در حالی است که اگر بالاترین رشد قیمت را برای گوشت قرمز گوسفندی در نظر بگیریم، در حدود 45 درصد بوده است.

صفی یادآور شد: البته این افزایش قیمت به دلیل مشکلاتی همچون خشکسالی‌های مستمر، کاهش علوفه مراتع، بیماری‌ها و مواردی از این قبیل به وجود آمده است که در مواردی باعث کاهش میزان تولید شده است؛ خوشبختانه با تدابیر و اقدامات شکل گرفته فراوانی محصولات کشاورزی در بازار را شاهد هستیم و مشکلی از لحاظ تأمین نیاز وجود ندارد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید