Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل بورس کالا خبر داد:

راه‌اندازی بورس پسته 21 اسفند امسال

مدیرعامل بورس کالا از راه‌اندازی بورس پسته تا روزهای پایانی امسال تحت عنوان معاملات گواهی سپرده پسته خبر داد.


حامد سلطانی‌نژاد مدیرعامل بورس کالا در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین اقدام شرکت بورس کالا تا پایان امسال چه خواهد بود، گفت: بنا بود تا معاملات گواهی سپرده پسته را امسال راه‌اندازی کنیم که به دلایلی به تعویق افتاد، اما با فراهم شدن زیرساخت‌های اجرای این طرح، بورس پسته در روز 21 اسفند تحت عنوان معاملات گواهی سپرده پسته رونمایی می‌شود.

وی همچنین درباره راه‌اندازی معاملات مسکن در بورس کالا به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های این شرکت که قرار بود امسال اجرایی شود ولی به دلیل فراهم نشدن آیین‌نامه‌های آن، عملیاتی نشد،‌ اظهار کرد: بنا داریم تا بورس مسکن را در نیمه اول سال 96 تأسیس کنیم که لازمه اجرایی شدن آن، طراحی ابزارهایی مبتنی بر بازار مسکن برای پوشش ریسک این بازار است.

مقام مسئول بازار سرمایه در پاسخ به پرسش خبرنگار پایگاه خبری اتاق ایران مبنی بر زمان راه‌اندازی معاملات خرده‌فروشی در بورس کالا تصریح کرد: معاملات خرده‌فروشی بورس کالا در سال آینده بنیان‌گذاری می‌شود و به این صورت خواهد بود که افرادی که می‌خواهند برای یک پروژه مثلا ساخت‌و‌ساز مجتمع مسکونی چند واحدی، تیرآهن بخرند،‌ می‌توانند کالای مورد نیاز را از بورس کالا تأمین کرده و دیگر نیازی نیست تا خریدار دائمی این کالا باشند.

سلطانی‌نژاد ادامه داد: این دسته از متقاضیان خرید کالا از بستر بورس کالا می‌توانند با ثبت سفارش و ارائه درخواست خود،‌ کالای مورد نظر را از بازار بورس تهیه کرده و دیگر نیازی نیست تا فرآیندهای دائمی شدن به عنوان معامله‌گر در بورس کالا را طی کنند. ضمن اینکه متقاضی ورود به بازار خرده‌فروشی، نیازی به دریافت کد معامله‌گری نداشته و تنها با ارائه یک کارت نشانگر هویت و و همچنین ارائه کد اعتباری از یکی از بانک‌ها به عنوان دارای اعتبار معامله در بازار،‌ کالای مورد نظر را خریداری کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید