Iranian Agriculture News Agency

معاون سازمان توسعه تجارت تأکید کرد:

سازمان توسعه تجارت؛ تنها مرجع قانونی انتخاب برندهای برتر ایرانی

معاون سازمان توسعه تجارت گفت: تنها مرجع قانونی انتخاب برندهای برتر ایرانی، سازمان توسعه تجارت است.

سازمان توسعه تجارت؛ تنها مرجع قانونی انتخاب برندهای برتر ایرانی

معاون سازمان توسعه تجارت گفت: تنها مرجع قانونی ارزیابی، انتخاب و معرفی نام‌نشان‌های برتر تولیدی و تجاری کشور، سازمان توسعه تجارت ایران است و اقدام هر مجموعه دیگری تحت این عنوان، بدون اخذ مجوز رسمی از این سازمان، تخلف محسوب شده و فاقد وجاهت قانونی است.

به گزارش خبرنگار ایانا ، محمدرضا مودودی در نخستین نشست هم‌­اندیشی با صاحبان 18 برند منتخب کشور با بیان این مطلب افزود: به‌منظور ساماندهی نظام تبلیغات و توسعه فرهنگ برند و تقویت نام­ نشان­‌های تجاری ایرانی و به استناد ماده (8) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، سازمان توسعه تجارت ایران مکلف شده تا در جهت ایجاد، تقویت و توسعه نام نشان­‌های تجاری داخلی محصولات صنعتی و بنگاه­‌های صادراتی، برنامه­‌ریزی و اقدام کند.

وی اضافه کرد: در همین راستا، نخستین جشنواره برند ایرانی با رویکرد علمی و با کمک نخبگان دانشگاهی برگزار و از 18 برند برتر تجاری ایرانی تجلیل شد.

معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران با تأکید بر این نکته که سهم برند در توسعه بازار و ارزش افزوده کالا بسیار مهم است، یادآور شد: به‌دلیل نقش تأثیرگذار برند و نشان تجاری در توسعه محصول و بازار، باید با جدیت از تندیس‌فروشی در این حوزه جلوگیری کرد و مانع از آن شد که برندهای خوشنام و موفق در سایه برگزاری همایش‌های کاسبکارانه و غیرکارشناسی، کم‌فروغ و بی­‌اهمیت شده و ارزش واقعی آنها مخدوش و نامشخص شود.

مودودی با اشاره به بند (5) از ماده (8) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، بیان کرد: تشویق تولیدکنندگان، صادرکنندگان و صاحبان نشان برتر داخلی در حیطه وظایف و مسئولی‌­های قانونی سازمان توسعه تجارت ایران است و در همین راستا این سازمان نه‌تنها برنامه‌­های آموزشی - فرهنگی مدونی برای تقویت و توسعه نام نشان­‌های تجاری بنگاه­‌های ایرانی دارد، بلکه از ثبت این برندها در بازارهای هدف نیز بصورت مستقیم حمایت می‌کند و بخشی از هزینه ثبت برند در مراکز رسمی کشورهای هدف را نیز می­‌پردازد.

وی نقش برندهای برتر ایرانی را در صیانت از جایگاهی که به‌سختی طی سالیان گذشته کسب کرده­اند، بسیار حیاتی دانست و ابراز امیدواری کرد که با محدودشدن فعالیت‌های سودجویانه، غیرکارشناسی و کاسب کارانه برگزارکنندگان غیرقانونی همایش‌های مشابه، ارزش و اهمیت این نام‌نشان‌های برتر بیشتر برای مصرف‌کنندگان نهایی قابل لمس شود و بتوانند از ظرفیت برند به نفع توسعه صادرات و نفوذ در بازارهای هدف بهره ببرند.

در این نشست صاحبان برندهای برتر ایرانی، آمادگی کامل خود را برای حمایت از اقدامات سازمان در تقویت و توسعه نام­ نشان تجاری اعلام کرده و خواستار نقش پررنگ­ تر خود در فرآیند انتخاب، ترویج و توسعه فرهنگ برندینگ در کشور شدند.

به گزارش ایانا، در نخستین دوره جشنواره نام نشان ایرانی، شرکت صنایع شیر ایران (برند پگاه) از گروه فرآورده لبنی و شرکت فرآورده لبنی کاله (برند کاله) از گروه فرآورده لبنی به‌عنوان منتخبان نخستین جشنواره نام نشان ایرانی در سال 95 انتخاب شدند.

مجتمع صنایع غذایی، لبنی و بستنی میهن (برند میهن) از گروه فراورده لبنی و گروه صنعتی زرماکارون (برند زر) از گروه ماکارونی و همچنین گروه تولیدی تک‌ماکارون (برند تک) از گروه ماکارونی از دیگر منتخبان نخستین جشنواره نام نشان ایران در سال جاری که موفق به دریافت تندیس برنزین جشنواره شدند.

شرکت پارس خزر (برند پارس خزر) شرکت بوتان (برند بوتان) از گروه اثاثیه و لوازم خانگی، شرکت کشت و صنعت گلبرگ بهاران (برند اویلا) و گروه صنعتی بهشهر (برند لادن) از گروه روغن خوراکی جزو سایر منتخبان نخستین جشنواره نام نشان ایرانی امسال بودند.

صنایع غذایی شیرین عسل (برند شیرین عسل) و گروه صنعتی مینو (برند ساقه طلایی) از گروه کیک، بیسکویت و شکلات هم در مراسم امروز موفق به دریافت تندیس برنزین جشنواره شدند.

شرکت فرش مشهد (برند فرش مشهد) از گروه فرش ماشینی و شرکت هنکل پاک‌وش (برند تاژ) و گروه صنعتی پاک‌شو (برند سافتلن) از گروه شوینده‌ها هم جزو منتخبان نخستین جشنواره نام نشان ایرانی سال 95 بودند.

بر اساس این گزارش شرکت کدبانو (برند دلپذیر) از گروه کمپوت، کنسرو و سس و شرکت عالیفرد (برند سن‌ایچ) از گروه نوشیدنی‌ها و شرکت نامی‌نو (برند نامی‌نو) از گروه فرآورده‌های گوشتی و شرکت هاکوپیان (برند هاکوپیان) از گروه نساجی و پوشاک ازجمله برگزیدگان نهایی در نخستین دوره جشنواره نام نشان (برند) برتر ایرانی بودند که موفق به دریافت تندیس برنزین جشنواره شدند./

S-951202-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید