Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل نستله ایران در چهارمین همایش بین‌المللی مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها اعلام کرد:

21 تعهد نستله به جامعه ایران در سال‌های آینده، به‌زودی رونمایی می‌شود/ شرکت‌ها به‌دنبال ایجاد ارزش مشترک برای جامعه ایرانی باشند

جوزپه کارلا، مدیرعامل نستله ایران، درباره ایجاد ارزش مشترک در چهارمین همایش بین‌المللی مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها سخن گفت.

21 تعهد نستله به جامعه ایران در سال‌های آینده، به‌زودی رونمایی می‌شود/ شرکت‌ها به‌دنبال ایجاد ارزش مشترک برای جامعه ایرانی باشند

محک، مؤسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان، برای چهارمین سال پیاپی اقدام به برگزاری همایش بین‌المللی مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها کرد. در این مراسم که با حضور قائم‌مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مقامات اتاق بازرگانی ایران و تهران، دانشگاهیان، دیگر مقامات دولتی و غیردولتی برگزار شد، جوزپه کارلا طی سخنرانی خود از تجارب نستله در زمینه ایجاد ارزش مشترک گفت.

به گزارش خبرنگار ایانا، مدیرعامل شرکت نستله ایران پس از قدردانی از ابتکار عمل محک، سخنرانی‌اش را با داستان نستله آغاز کرد: "هنری نستله، داروسازی آلمانی بود که 150 سال قبل در سوئیس، تمام دانش خود را وقف اختراع فارین لاکته ( Farine Lactée )، غذای کودک بر پایه شیر کرد تا جان کودک همسایه‌اش را نجات دهد. وانر کودکی ناتوان بود که نمی‌توانست از شیر مادر تغذیه کند و مانند بسیاری از کودکان آن زمان، احتمال زنده ماندنش بسیار پایین بود."

وی با اشاره به تعهدات نستله در جامعه افزود: "در تمام این سال‌ها دنیا تغییرات بسیاری را تجربه کرده است. اما وجود و ماهیت نستله از ابتدا تاکنون تغییری نداشته است. ما همواره به اهداف واقعیمان که بهبود کیفیت زندگی مردم و سهیم بودن در ساخت آینده‌ای سالم‌تر است، پایبند بوده‌ایم."

ایجاد ارزش مشترک ( CSV ) را می‌توان مفهومی از کسب‌و‌کار با آمیخته‌ای از راهبرد تجاری و مسئولیت اجتماعی شرکتی دانست. این مفهوم برای نخستین بار توسط مایکل پورتر و مارک کرامر در مقاله‌ای در Harvard Business Review در سال 2011 معرفی شد. مبحث اصلی این مفهوم، ارتباط انکارناپذیر رقابت‌پذیری یک شرکت و خوشبختی جوامع و محیط اطراف آن با یکدیگر است. این مفهوم، تفکر مدیریتی همه جانبه و جامع است که موقعیت‌های تجاری، نیازهای جامعه و ساختار یک شرکت را یکپارچه می‌کند. شناخت این ارتباطات بین جامعه و رشد اقتصادی و تاکید بر آن، می‌تواند ما را در رشد جهانی یاری کند.

بر اساس اصول ایجاد ارزش مشترک، موقعیت نستله در جامعه، با فرصت و نیز مسئولیت همراه است. با نگاهی به طبیعت کسب‌وکار نستله، موقعیت این شرکت به بهترین نحو در 5 زمینه کلیدی ایجاد ارزش مشترک از جمله تغذیه، سلامتی و تندرستی، منابع آبی، توسعه مناطق غیر شهری، پایایی محیط زیست و مردم تثبیت شده است.

در این مراسم، جوزپه کارلا توضیحاتی درباره بیست و یک تعهد نستله به جامعه ایران در سال‌های آینده ارائه کرد و با اشاره‌ به اقدامات مختلف نستله در زمینه CSV و اعلام تعهدات این شرکت در جمهوری اسلامی ایران، افزود: "نستله برنامه‌های اجرایی ارزشمندی را در کشور تعریف کرده است تا چالش‌های مختلف را شناسایی نموده و بهبود دهد. ما به زودی از گزارش کامل پیشرفت‌ها در اجرای تعهداتمان رونمایی خواهیم کرد."

کارلا، تعهدات نستله به جامعه در ایران را موارد ذیل برشمرد:


تغذیه

1. ایجاد راهبری مبتنی بر علم و دانش در تغذیه کودکان

2. تأمین بیشتر محصولات مغذی برای کودکان

3. کمک به کاهش خطرات سوء تغذیه از طریق تامین مواد مغذی

4. کاهش سدیم (نمک) در محصولات

5. کاهش شکر در محصولات

6. کاهش چربی‌های اشباع‌شده و حذف چربی‌های ترانس بالا از محصولات

7. انتقال اطلاعات در زمینه تغذیه، ارائه پیشنهادها و راهنمایی‌ها در مورد وعده‌های غذایی

8. گسترش آبرسانی سالم به بدن به عنوان قسمتی از سبک و شیوه زندگی سالم

9. ترویج رژیم غذایی و سبک زندگی سالم

10. رعایت ارتباطات بازاریابی مسئولانه در محصولات مربوط به کودکان

11. مسئولیت‌پذیری در نحوه معرفی جایگزین‌های مناسب برای شیر مادر


استفاده مسئولانه از منابع/ توسعه روستایی

12. اجرای مسئولانه منبع‌یابی در فرایند زنجیره تامین

13. ترویج استفاده از مواد خام با کیفیت بالای محلی و ملی


آب

14. تلاش برای دست‌یابی به پایایی و بهره‌وری مفید آب در فعالیت‌هایمان و جامعه

- محافظت از منابع آبی

- انتقال دانش و تجربه مدیریت منابع آبی به نسل‌های آینده


پایایی محیط زیست

15. بهبود بهره‌وری از منابع

16. بهبود کارایی زیست‌محیطی در بسته‌بندی محصولات

17. ارائه راهکارهای ممکن در مقابله با تغییرات اقلیمی


مردم، کارکنان ما و توافقات بین‌المللی

18. ارائه فرصت‌های بیشتر در ایجاد، رشد و توسعه موقعیت‌های شغلی برای جوانان ایران

19. بهبود تعادل جنسیتی در مشاغل

20. اطمینان‌بخشی از ارائه سیستم‌های ضروری به تمامی بخش‌های نستله در سطحی برابر برای ایجاد ایمنی و محافظت از سلامتی همه کارکنان

21. تامین آموزش مناسب برای کارکنان نستله در مورد پایایی زیست محیطی، ایجاد ارزش‌های مشترک (مسئولیت اجتماعی) و ارتقاء آگاهی در زمینه تغذیه، سلامتی و تندرستی ( Nutrition Quotient )/

S-951127-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید