Iranian Agriculture News Agency

بهره برداری از 73 طرح کشاورزی با اعتبار 915میلیارد ریال در دهه فجر

73طرح  صنایع کشاورزی با  914 میلیارد و 984 میلیون ریال سرمایه گذاری در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش ایانا از روابط عمومی معاونت آب و خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی ، برای بهره برداری از این تعداد طرح 914 میلیارد و 984 میلیون ریال سرمایه گذاری انجام گرفته است .

بر اساس این گزارش ، از این میزان سرمایه گذاری623 میلیارد و 263 میلیون ریال توسط صاحبان طرح ( 68درصد ) و 291 میلیارد و 721 میلیون ریال سهم سیستم بانکی (32درصد ) بوده است.

این گزارش در ادامه با اشاره به اینکه سرانه ایجاد یک شغل در طرح 14 نفر و سرانه ارزش ایجاد هر شغل940 میلیون ریال است می افزاید : میزان کل جذب مواد خام کشاورزی 577 هزارتن بوده است .

به گزارش روابط عمومی معاونت آب و خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی با بهره برداری از 24 فقره صنایع تبدیلی محصولات دامی و شیلاتی زمینه جذب بیش از 368 هزارتن مواد خام کشاورزی که عمدتاً در زمینه خوراک آماده دام و طیور ، فرآورده های لبنی ، کشتارگاه دام سبک و سنگین و طیور ، بسته بندی گوشت قرمز ، تولید و بسته بندی عسل و ماهی خشک است فراهم شده است .

بر اساس این گزارش ، با بهره برداری از 20 فقره صنایع تبدیلی محصولات زارعی ، زمینه جذب حدود 117 هزارتن مواد خام کشاورزی که عمدتاً در زمینه برنج سفید ، ذرت خشک کنی ، بوجاری و بسته بندی بذر ، شوریجات و ترشیجات است فراهم شده است .

این گزارش در ادامه افزوده است : با بهره برداری از 21 فقره صنایع تبدیلی محصولات باغی در زمینه جذب بیش از 72 هزارتن مواد خام کشاورزی که عمدتاً در زمینه فرآوری زیتون ، فرآوری پسته ، درجه و بسته بندی خرما ، تولید آبمیوه ، پوره و مارمالات است فراهم شده است .

این گزارش در پایان یادآور شده است : با بهره برداری از 6 فقره سردخانه بالای صفر و دو مداره زمینه نگهداری 14 هزار تن محصولات خام کشاورزی و فرآوری شده فراهم شده است .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید