Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل اتحادیه پرورش‌دهندگان میگوی بوشهر:

هشت بانک عامل پرداخت 100 میلیارد تومان اعتبار به پرورش‌دهندگان میگو

هشت بانک عامل پرداخت 100 میلیارد تومان اعتبار به پرورش‌دهندگان میگو
هشت بانک عامل پرداخت 100 میلیارد تومان اعتبار به پرورش‌دهندگان میگو

با ابلاغ 100 میلیارد تومان اعتبار برای جبران سود و دیرکرد بدهی پرورش‌دهندگان میگو به سیستم بانکی، هشت بانک در بوشهر عهده‌دار اجرای مصوبه استانی هیأت دولت شدند.

مدیرعامل اتحادیه پرورش‌دهندگان میگوی بوشهر در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: پس از تصویب پرداخت 100 میلیارد تومان اعتبار برای جبران دیرکرد و سود دیرکرد بدهی پرورش‌دهندگان میگو که به‌علت بیماری لکه‌سفید در سال 83 باعث بدهی پرورش‌دهندگان به سیستم بانکی شده بود، مصوبه هیأت دولت وارد فاز اجرایی خود شد.

اسکندر گلستانی افزود: بیش از 100 میلیارد تومان اعتبار در اختیار هشت بانک قرار گرفته تا به‌منظور تعیین تکلیف وضعیت بدهی پرورش‌دهندگان میگو تا پایان ماه جاری به حساب آنها و پرداخت دیون آنان به سیستم بانکی منظور شود.

وی خاطرنشان کرد: با تزریق این اعتبار به سیستم تولید میگو انتظار می‌رود سایت‌های تعطیل‌شده به‌علت کمبود نقدینگی بازیابی شده و پس از چندین سال توقف فعالیت، به چرخه تولید بازگردند.

افزایش 20 هزار تنی تولید میگو در بوشهر

فعال بخش خصوصی ادامه داد: انتظار می‌رود با تزریق نقدینگی مذکور، حجم تولید میگو تا پایان برنامه پنجم توسعه به بیش از 20 هزار تن در این استان برسد.

گلستانی تصریح کرد: عمده مشکل پرورش‌دهندگان میگو کمبود نقدینگی و مشکلات ناشی از صادرات میگو به کشورهای اروپایی و کاهش سرانه مصرف در داخل کشور است که انتظار می‌رود با تزریق این مبلغ مشکل پرورش‌دهندگان میگو مرتفع شود./

خبرنگار: فاطمه مهردادیان

N-901108-04_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید