Iranian Agriculture News Agency

حجتی از نزدیک با کشاورزان گفت و گو کرد

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از اراضی 550 هزار هکتاری در آبادان

حجتی از نزدیک با کشاورزان گفت و گو و برای رفع مشکلات پیشرفت این پروژه دستورات لازم را صادر کرد و رفع این مشکلات را در کمترین زمان ممکن خواستار شد.

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از اراضی 550 هزار هکتاری در آبادان

وزیر جهاد کشاورزی از اراضی منسوب به طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی منصوب به رهبر معظم انقلاب در آبادان در دهه مبارک فجر بازدید کرد.

به گزارش ایانا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی که معاون اول رئیس جمهوری را در سفر به خوزستان همراهی می کند از روند اجرای بخشی از طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی رهبر معظم انقلاب در آبادان که در حال اجراست، دیدن کرد .

وی در این سفر، در جریان روند وضعیت اجرا و پیشرفت کار این پروژه در شهرستان آبادان قرار گرفت.

در این بازدید وزیر جهاد کشاورزی از نزدیک با کشاورزان گفت و گو و آنها مسائل و مشکلات خود را با وزیر جهاد کشاورزی مطرح کردند.

حجتی برای رفع مشکلات پیشرفت این پروژه دستورات لازم را صادر کرد و رفع این مشکلات را در کمترین زمان ممکن خواستار شد.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین از طرح خود اجرایی و اجرای انتقال آب با لوله به جای کانال خاکی، مزارع کشت جو برای نخستین بار در 50 هکتار و توسعه نخیلات این شهرستان دیدن کرد.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیز داری کشور و همچنین مدیر عامل مؤسسه جهاد نصر در این بازدید همراه وزیر بودند.

همچنین نشستی در مؤسسه جهاد نصر تشکیل شد و عوامل اجرایی این مؤسسه به همراه مدیر جهاد کشاورزی آبادان گزارش پیشرفت و برنامه های آینده را در حضور وزیر جهاد کشاورزی تشریح کردند.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری دیروز به همراه چهار وزیر به منظور افتتاح چند طرح مهم اقتصادی و شرکت در چند جلسه وارد خوزستان شد و عصر امروز پس از افتتاح و بازدید از چند طرح خوزستان را به مقصد تهران ترک می کند.

طرح احیای 800 هزار هکتار از زمین های خوزستان و ایلام موسوم به طرح رهبر معظم انقلاب، سال 1375 در سفر معظم له به خوزستان مصوب شد.

این طرح بعدها به 550 هزار هکتار کاهش یافت. در سال 1392 و در پی سفر ریاست جمهوری به خوزستان با تصویب 1.5 میلیارد دلار ازمحل صندوق توسعه ملی این طرح شتاب گرفت. این طرح اکنون در 18 شهرستان در خوزستان و یک شهرستان در ایلام فعال است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید