Iranian Agriculture News Agency

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی درجمع بهره برداران زیتون شهرستان طارم:

قانون مالیات بر ارزش افزوده نباید مشمول حال کشاورزان شود

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در برنامه ششم توسعه مد نظر قرار گرفته است تا با دریافت نکردن آن از کشاورزان، زمینه جلوگیری از مهاجرت روستاییان فراهم شود.

قانون مالیات بر ارزش افزوده نباید مشمول حال کشاورزان شود

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی درجمع شماری از بهره برداران زیتون شهرستان طارم گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده نباید مشمول حال کشاورزان شود و این قانون نیازمند اصلاح است .

به گزارش ایانا از زنجان، محمدعلی طهماسبی با بیان این مطلب افزود: اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در برنامه ششم توسعه مد نظر قرار گرفته است تا با دریافت نکردن آن از کشاورزان، زمینه جلوگیری از مهاجرت روستاییان فراهم شود .

وی با بیان اینکه فعالیت کشاورزی ارزش افزوده ای ندارد، یادآورشد: یکی از مسائلی که در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مطرح است، تسهیل و رفع موانع تولید محسوب می شود که در آن موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده هم مطرح شد .

طهماسبی اظهار کرد: برخی مسائل همچون مباحث زیست محیطی، قانون است و دولت نمی تواند برای آن اقدامی انجام دهد و برخی مسائل دیگر جزء مصوبه های داخلی هیات وزیران به شمار می آید که مسئولان می توانند نسبت به اصلاح و بهبود آن اقدام کنند

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: مسائل زیست محیطی از جمله موضوعاتی است که تمام استان ها و کشاورزان با آن مواجه هستند و نمی توانند در حریم ها فعالیتی انجام دهند .

وی خاطرنشان کرد: دولت موضوع مسائل زیست محیطی را به استانداران واگذار کرده است تا آنان متناسب با موقعیت و اقتضای هر منطقه نسبت به اصلاح و بهبود این مسائل اقدام کنند .

طهماسبی ادامه داد: 85 درصد سیستم آبیاری تحت فشار از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند و کشاورزان و بهره برداران می توانند از این فرصت استفاده کنند .

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزان و شهرستان هایی که خواهان تخصیص میزان آب بیشتری هستند، می توانند موضوع را از طریق نمایندگان حوزه انتخابیه خود برای پیگیری از طریق وزارت نیرو دنبال کنند .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید