Iranian Agriculture News Agency

مدیر شیلات و آبزی‎پروری استان کرمان خبر داد:

تولید 2300 تن انواع آبزیان در استان کرمان/ 14 درصد جلوتر از برنامه ‎زمان‎بندی تولید

مدیر شیلات و آبزی‎پروری استان کرمان گفت: با بررسی‎هایی که در شهرستان زرند صورت گرفته است، باید حدود 20 درصد منابع آب در دسترس در راستای آبزی‎پروری استفاده شود که در این صورت تولید آبزی‎پروری در شهرستان به رقم قابل توجهی می‎رسد و در ایجاد اشتغال نیز نقش مؤثری ایفاء می کند.

تولید 2300 تن انواع آبزیان در استان کرمان/ 14 درصد جلوتر از برنامه ‎زمان‎بندی تولید

مدیر شیلات و آبزی پروری استان کرمان از تولید دو هزار و 300 تن از انواع آبزیان در این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، ابوالقاسمی ضمن تبریک ایام ا... دهه فجر در جلسه هماهنگی توسعه شیلات در شهرستان زرند گفت: این استان با تولید دو هزار و 300 تن از انواع آبزیان، 14 درصد از برنامه زمان بندی جلوتر است.

وی افزود: در سالی که به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده، توسعه آبزی پروری به عنوان یکی از اهداف برنامه اقتصاد مقاومتی استان کرمان تدوین شده است.

مدیر شیلات و آبزی پروری استان کرمان بیان داشت: برنامه رسیدن به تولید دو هزار و 30 تن از انواع آبزیان در سال جاری در دستور کار مدیریت شیلات استان قرار داشت که با توجه به میزان تولید آبزی پروری تاکنون نشان می دهد که 14 درصد از میزان تعهد تولید افزایش یافته و میزان تولید آبزیان استان کرمان به دو هزار و 300 تن رسیده است.

ابوالقاسمی تصریح کرد: زرند یکی از شهرستان های استان به شمار می رود که در سه بخش از ظرفیت بسیار بالایی در تولید آبزی پروری برخوردار است.

وی با بیان اینکه استفاده از رودخانه شور سیریز، استخرهای آب کشاورزی و قنات ها از جمله قنات شعبجره و... در شهرستان زرند از جمله این ظرفیت ها هستند، افزود: گسترش آبزی پروری علاوه بر اشتغالزایی، نقش مؤثری در تحقق برنامه ششم توسعه نیز دارد.

مدیر شیلات و آبزی پروری استان کرمان عنوان کرد: با بررسی هایی که در شهرستان زرند صورت گرفته است، باید حدود 20 درصد منابع آب در دسترس در راستای آبزی پروری استفاده شود که در این صورت تولید آبزی پروری در شهرستان به رقم قابل توجهی می رسد و از طرفی در ایجاد اشتغال هم نقش مؤثری دارد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید